Sjukling

Storskruttan är nu riktigt dålig! 40 graders feber trots Ipren. Hon har inte heller velat äta något sedan lunchen. Då vet man att hon är dålig på riktigt!!!! Inte ens glass har hon velat ha.

Här om dagen när Elsa och jag var i affären så stod vi vid kassorna och väntade på våran tur. Då får hon syn på ett trepack med tablettaskar. Hon visar glatt mig och är väldigt noga med att jag ska titta ordentligt.

Jag säger: men Elsa du ska väl inte ha något godis idag!?! (hon har bara smakat godis några gånger). Men mamma, det är inget godis svarar hon. Lillskruttan, hon skulle bara visa mig de fina askarna. Jag som trodde att det kanske var dags för det första godis-trots-utbrottet. När jag hade förklarat att det var godis i askarna och att större barn brukar få en sån på lördagarna så var det ingenting mer med det.
Min duktiga stora tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0