Ny vägning

Vägde mig i morse. Det kunde jag ju ha låtit bli. Inte tusan gjorde det mig något gladare iaf. +0,5 kg visade vågen. Urkburk!!!! Vågen kunde väl åtminstonde stå stilla. Jag tycker ju att jag sköter mig bra. Visst skulle jag kunna leva jättestrikt, men det orkar jag inte i längden.

Jag vet ju att jag brukar gå upp ett par kilo i vikt när jag börjar träna. Det brukar vara så de första veckorna innan det börjar gå ner så smått. Så kanske ska jag vara glad att det "bara" var 0,5 kilos ökning. Men inte tusan känns det bättre för att jag vet om det...

Det finns ju inte så mycket annat att göra än att fortsätta så som jag har börjat. Hålla mig ifrån onödiga onyttigheter, tänka på vad och hur mycket jag äter samt att träna minst tre gånger i veckan. Helst skulle jag vilja gå till gymmet varje dag. Man får en sån himla skön känsla i kroppen efteråt och jag sover mycket bättre på nätterna.

Idag fick det bli en vilodag. Jag har suttit och pluggat hela dagen, föutom dryga timmen då vi var ute och gick. Just nu har jag gett mig själv lite rast från pluggandet. man måste väl ha sånna också... ;-)

Karln fick vårkänslor idag på promenaden, så han var bara tvungen att köpa en glass. Tjejerna fick varsin liten de med. Jag tog däremot en klick kesella med mango och hallon.

Fick förresten tipset om att man inte ska äta banan om man vill gå ner i vikt. Ska man äta det så ska det vara efter träningen i sånt fall. Funderar på om jag ändå ska utesluta bananer ur kosten och se om det ger det hela en liten extraskjuts. Jag äter ju minst en om dagen. VIssa dagar kan det nog till och med bli två. Så idag är det första bananfria dagen för min del. det fick bli äpple på gröten imorse istället. Det smakade bra det med!

Imorgon åker vi till busborgen hela familjen. Det ska bli roligt! Jag och Elsa har varit där på kalas en gång, men för de andra två är det första gången. Hoppas bara att de vågar släppa loss och springa runt ordentligt! För mig blir det alltså ingen träning på fm som jag brukar. Jag får ta det på kvällen istället. Kanske skulle ta en joggingtur ute??? Är det lika fint väder imorgon så skulle ju det vara rätt nice. Vet dock inte om jag är mogen att visa upp mig joggandes på gatorna riktigt än... Återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0