1/3

Första mars hoppade jag på Olga Rönnbergs sommarutmaning. Jag följer hennes blogg och kan starkt rekommendera den till alla er som vill få lite extra pepp när det kommer till träningen.

Då satte jag alltså igång på riktigt för att få fason på den här överdimensionerade kroppen som det var ett bra tag sedan som jag trivdes med. Jag har ju alltid varit stor, men tidigare ändå accepterat min kropp och trivts med den för det mesta. Har dock aldrig gällt vid utprovning av kläder... På senaste tiden (åren) har jag dock trivts mindre och mindre samtidigt som jag har gått upp ytterligare några kilon. Ingen bra kombo direkt. Lägg till att jag äter när jag är nere så förstår ni den onda cirkeln...

Nu är det stopp för sånt skit. Jag ska ta det här på mitt egna sätt och i min engen takt. Jag har inte jättebråttom. Det är ca 30 kg som ska bort och det gör man inte på en pisskvart om man som jag studerar 100%, jobbar lika mycket, är småbarnsmamma osv osv. Det här ska inte vara en bantningskur. jag ska komma på hur jag ska kunna leva resten av livet.

Till och börja med så har jag slutat med allt vad snacks och godis heter. Jag dricker inte heller några sötade drycker. Jag har minskat lite på portionerna, utom frukosten där jag har ökat ordentligt. Min mat under en dag ser på ett ungefär ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt gjord på fiberhavregryn, hallon, banan, en skvätt mjölk och ett kokt ägg.
Lunch: En mindre portion mat. Tänker på att tillsätta extra protein.
Middag: En mindre portion mat med lite eller inga kolhydrater. Oftast kommer det nog vara så att det blir lite kolhydrater eftersom tjejerna ser precis allt man gör och jag vill att de ska äta allt och inte peta mer i maten än vad de redan gör... Tänker även här på extra proteiner.
Mellis: Jag är lite ålig på mellis eftersom jag inte så ofta är hungrig mellan målen. Jag har ätit keso med lufttorkad skinka, kesella med frukt och någon gång ägg.

Som ni ser så är det viktiga under dagen att tänka protein och sen att dra ner lite på kolhydraterna. Jag tror inte på att man ska ta bort dem helt, men minska lite tänker jag göra.

Ytterligare en peppblogg är Ninas träningsblogg.

Hoppas ni inte kräks på alla tränings-, mat och viktuppdateringar. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0