Dålig karaktär

Just nu har jag dålig karaktär vad det gäller maten. Jag fuskade med chips, lite godis och påskmust idag. Det är fortfarande inga stora mängder, men jag blir lite trött på mig själv, för det är ju helt onödigt egentligen... Jag kan bli sån att jag äter när jag är stressad och idag har jag varit stressad. Rättare sagt så är jag konstant stressad, men idag var det lite extra. Då känner jag på något konstigt sätt att det är ok att äta onyttigt, för jag har det lite jobbigt just nu. Tröstätande på hög nivå!

Lite sjukt det där, för inte blir jag mindre stressad eller mår bättre av att äta skit! Nej, snarare tvärt om... Nu vet jag att de där extra kalorierna jag stoppade i mig kommer att ta några dagar på gymmet att få bort. Inte inehöll det någonting som är gynsamt för muskeluppbyggnaden heller. Nej, sånt här skit hjälper mig verkligen inte på något sätt alls. Bara att försöka inse det nästa gång jag blir sugen och så får jag väl resa mig ur soffan och göra en smoothie istället.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0