Inte som vi trodde...

Jag har jobbat väldigt mycket den senaste tiden och har därför inte riktigt haft tid och ork att uppdatera här på bloggen. Hoppas att jag kommer igång lite med det nu iaf!

Jag berättade ju tidigare att våran katt Gustaf hade blivit sjuk igen. Det var inte han utan våran yngsta hona Abby som kissade blod. Idag var det en vecka sedan vi var hos veterinären så idag är det dags att samla in ett urinprov till och kolla om hon har blivit bättre med medicinering. Det hela kan bli lite komplicerat då det med största sannolikhet beror på stress. Den enda stressfaktor som jag och sambon kunde komma på vara att hon inte har fri tillgång till maten längre. Det var vi tvugna och ändra på då när Gustaf blev sjuk. Abby tycker att det är fruktansvärt jobbigt att bara få äta tre gånger om dagen och sitter allt som oftast utanför skåpdörren där de har sin mat och skriker.

Skulle hon inte vara bra nu så ska vi testa feromon"spray" och fungerar inte det heller så blir det till att försöka omplacera henne. Inte roligt, men vi har inget annat val känns det som. Vi kan ju inte ha en av katterna instängd i ett rum för resten av deras liv. Det är inget alternativ.

Håll tummarna för att hon har blivit bra nu efter medicineringen!


Abby med Gustaf i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Hej!

Du vann ett paket nappar i tävlingen jag anordnade för ett tag sedan. Har mailat dig, men inte fått något svar. Skulle behöva ha din adress senast måndag, annars måste jag lotta en ny vinnare.



Trevlig helg!

2011-03-19 @ 18:01:51
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0