Dagen.

Idag var det väl ett helt underbart väder!?! Iaf det som jag såg genom fönstret när jag vaknade till lite då och då... Jaja, jag missade dagens solsken, men det ska väl kanske ta och vara några soliga dagar till det här året, eller hur!?!

Det gick bra att jobba igår. Att sova jour där var inget problem. Jag fick nog ihop fyra sovtimmar av de sex som jag sick sova på. Helt ok för att vara första natten på nytt ställe och i ny säng!

När jag kom hem så gick vi en sväng till veterinären öfr vi har hittat kissklumpar i lådan som är rödfärgade. Blod i urinen antagligen... Inge roligt alls! Vi gick dit för att höra oss för lite och köpa plastkulor till lådan så att vi skulle kunna ta ett urinprov. Vi misstänker att det är våran hankatt Gustaf. Han hade ju problem med urinvägsinfektion före jul och blev medicinerad och går nu på specialfoder för restren av livet då hans njurar är lite småtrötta. När vi pratade med djursjukvårdaren så sa hon att det tyvärr är vanligt att sånna här problem återkommer. Det vore riktigt hemskt faktiskt om det vore så. Vi har nämligen pratat om det och om det är så att han måste må dåligt med bara några månaders mellanrum för resten av livet och gå på mediciner och så vidare så kommer han nog inte få fortsätta detta jordelivet. Det känns lite hemskt, men det är nog så som det får bli. Det är ju inte direkt gratis heller. Katterna har kostat oss åtskilliga tusenlappar bara sedan jul och det var ju inte så länge sedan.

Han är ju verkligen världens mysigaste och snällaste katt! Att behöva tänka på att han kanske är det första djuret som jag behöver besluta om han ska avlivas eller inte känns ärligt talat SKIT! Men det är ju inte ok att låta honom fortsätta om han ska gå och må dåligt hela tiden. Det tycker iaf inte jag.

Håll nu alla tummar ni har för att han ska bli helt bra och fortsätta att vara det tills han bara lugnt somnar in av ålder.

Här kommer några bilder på våran stora ålskling.





Lägg mårke till den snygga tapeten som satt i köket när vi flyttade in. Kan tillägga att under fönstret så var det upptejpad!!!

Visst är han fin våran kisse!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0