Sen kommer blommorna.

Det är mycket som man ska tänka på när man ska gifta sig. Iof så skiljer sig väl kanske ambitionsplanerna sig åt beroende på vilket par man pratar om. Eller ska jag säga vilken brud man pratar om, för visst är det väl så att det mest är bruden som bryr sig om hur hela konkarongen ska färgmatchas, vilka inbjudningskort som ska skickas, vilka blommor det ska vara till utsmyckningen osv osv.

Jag har tagit upp det med min, någon gång i framtiden, blivande man. Han som för närvarande kalla för sambon eller karln. Jag sa någonting om att det skulle ta hundra år för mig (eftersom han år måttligt intresserad av krussidull och sånt) att planera ett bröllop. Först ska man ju bestämma färger och de ska ju gå igenom i brudbuketten, blomsterdekorationerna, dukningen, näbbarnas klänningar, inbjudningskorten, placeringskorten osv osv. Jag har nämligen sjuuuukt svårt för att bestämma mig om vissa saker. Ju mera det finns att välja på, desto längre tid tar det.

Vet ni vad han svarade??? -Äääääh, så där behöver man väl inte hålla på. Man kanske inte behöver ringa och bjuda in folk, men ett varnligt kort funkar väl. Och blommor är det väl bara att gå ut och plocka några...

Han är numera förbjuden att ens så mycket som sniffa på bröllopsplanerningen. Möjligtvis att han kan få vara med i kyrkan då... ;-) Det kan ju iof ha varit ett smart drag från hans sida. Nu slipper han ju involvera sig allt för mycket i klänningar och blommor. Men man vågar ju inte ta risken att ge honom ansvaret över blommorna, för det kan ju hända att man får en bukett av maskrosor. det vore inte helt fel egentligen, för jag tycker att de är jättefina,m en de slokar på fem minuter och ger fläckar.
Ni som tittar på vänner vet ju hur det gick när Monica gav Chandler ansvaret över engångskamerorna.... Ingen repris på det i min närhet tack!


Just det, blommor var det.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0