Skönt med en lugn dag!

Det har verkligen varit kontraster mellan den här dagen och gårdagen!

Jag berättade ju aldrig om hur det var igår och jag är inte säker på att jag kommer ihåg hela dagen, men jag kan göra ett försök:

Vaknar. Vanliga morgonrutinerna. Kommer iväg lite sent. Sätter in barnen i bilen och blir glad när den startar på en gång! Blir lite smått stressad när jag ska få in vagnen i bakluckan och märker att den frusit fast. Fäller ett säte och baxar in den i delar genom bakdörren. Lämnar PBP på dagis. Lite gråt när vi går. Åker till svärisarna. Lämnar lillskruttan. Mycket gråt när jag går. Åker en sväng ut på landet för att få upp värme i bilen. Efter några mil går det äntligen att öppna luckan! Åker till sambons jobb. Han smörjer upp låset till bakluckan. Åker hem fort. Hinner rosta två smörgåsar och slänger i mig dem till lunch. Åker och skriver på papper för att kunna börja jobba som vik på ett ställe. Har fått tid hos läkare med lillskruttan som har haft svårt med andningen bland annat under natten. Åker till dagis och hämtar PBP. Åker till svärisarna och hämtar lillskruttan och lämnar PBP. Åker till sjukhuset. Hittar ingen parkering. Får parkera vid hamnen och gå med en tung sovande bebis hela vägen till husläkarcentrum. Hon får diagnosen: lite rod i öronen, men inte buktande trumhinna, lite röd i halsen, men inte så farligt, piper i lungorna vid utandning framför allt. Antagligen en släng av förkylningsastma. Får bricanyl utskrivet. Till apoteket. Typ hundra nummer före. Åka till svärisarna. Hämta PBP som får tokspel och skriker i stort sätt tills det är dags för henne att gå och sova. Åker hem. Börjar med maten. Får telefonsamtal från en person som jag har varit på intervjuv hos. Blir erbjuden arbete som avlösare. Äter på fem minuter. Iväg till ytterligare ett ställe där jag ska jobba som vik. Jättetrevligt! Under tiden jag är där så har de ringt från ännu ett ställe som vill ha mig som vikarie. Ringer upp och vi bestämmer att jag ska dit på tisdag. Kommer hem till kaos! Barnen är sjukt trötta och griniga. Karln likaså... Tar läggningen. PBP är galen när hon ska lägga sig. Känner inte igen henne. Somnar i soffan. Vaknar vid nio av lillskruttan som har jobbigt med andningen. Ger medicin. Hon börjar hosta istället. Ger vatten efter en stund. Till slutkänner man att hennes panik avtar och hur hela hon slappnar av. Fått sova halvskapligt! 

Ok. Det var nog världens jobbigaste inlägg att läsa, men sån var min dag. Allt kändes som ett enda farande hit och dit och bara en massa snurr i huvudet!

Vad har vi då gjort idag? 

Morgonrutinerna. Till dagis. En hel del tårar. Hem. Kolla fb och liknande. Ge lilltjejen lite mellis. Låta henne sova på mig(hon sover som bäst då!). Somnar en liten stund själv. Slänger i mig mat på fem minuter. Hämtar PBP som inte alls vill bli hämtad. Hem. Laga mat. Äta. Träna. 

Jo just det! Jag hann ju dammsuga där någonstans i mitten oxå! Lugnare dag idag alltså! Blev förresten erbjuden ett jobb idag oxå. Natt 90%. Vet inte om någon skämtar med mig, men det känns som folk nästan slänger jobben efter mig just nu. Trevligt värre! :-)

 
Snart är det dags för de här skönheterna att titta fram! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0