En bra morgon!

Förvisso började den lite tidigare än vad jag hade önskat kanske. men man kan ju inte få allt eller hur?!? :-)

Några grader varmare, eller ska man kanske säga några grader mindre kallt, än vad det var igår. Trevligt! Iof så är ju inte solen framme så mitt på dagen blir det säkert kallare än igår iaf... Jaja, kändes skönt att titta på termometern i morse och se att det åtminstonde inte var över 20 grader kallt!

Lämningen på dagis gick jättebra idag! Storskruttan gav mig en puss och en kram och gick sen in till kompisarna. Även fröknarna säger att det är stor skillnad på hur hon är på dagarna nu! Det värmer ett modershjärta! :-)

Sen gick jag och handlade. Hade tänkt att vi skulle äta falukorv eller fiskpinnar så jag behövde inhandla lite småsaker till det. När jag kommer till köttdiskarna så har de jättebillig färs. Så jag köpte mig ett paket nötfärs och ett paket lammfärs. Idag lagas det lammfärsbiffar med klyftpotatis och tzatsiki istället för falukorv. Mums vad gott det ska bli! Det riktigt vattnas i munnen när jag tänker på det! Kanske låter det ännu godare eftersom det snart är lunchdags och jag har varit hungrig sedan straxt efter frukosten...

När jag ändå är i matskrivartagen så kan jag berätta att det blir köttfärs- och skogssvampslasange till lunch. Låter väl inte helt fel det heller?!?

Får se om resten av dagen känns lika bra som den har startat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0