Dagen.

Idag är tanken att vi går till kyrkans öppna förskola. Vi tog oss dit förra veckan trots snöstorm. Då var det inte så himla mkt folk där. Väldigt lagom faktiskt! Det brukar tydligen vara rätt proppat just på fredagar, för då är alla andra öppna förskolor i stan stängda. Det är därför jag har dragit mig för att gå dit tidigare. Just fredagar tycker jag att det är skönt att ta det lite lugnt!

Sen blir det lunch på café canto. Det har blivit våran fredagstradition. Med eller utan pappan i familjen. Idag blir det utan, men antagligen med annat minst lika trevligt sällskap! Åååå, detbörjar kurra i magen bara jag tänker på en stor sallad och en chokladkaka till efterrätt. Smaskens! Ser fram emot lunchen!

Sen blir det väl hem för att vila upp magen till middagen. Idag lagas det plommonspäckad karré som tillagas på låg värme i gryta. Köttet faller nästan sönder av sig självt efter en sån tillagning. Underbart gött! Till det en sås med en svätt grädde i. Underbart! Vi lagade den här rätten förra helgen. Fy tusan vad gott det var!

Sen blir det väl det vanliga fredagsmyset med grönsaksdipp. Träning ska jag hinna med oxå är det tänkt. Spinning idag. Ska bli roligt! Det ska bli skönt att bli så där härligt genomsvettig som jag i stort sätt bara blir på just spinningen!

Ha en fin fredag!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0