Nu kör jag så det ryker...

Ok, kanske inte riktigt än... Men tanken är iaf att jag ska sättaigång och träna. Jag var och inhandlade ett terminskort på F&S på förmiddagen.

Skulle hagått på ett pass redan ikväll, men det var ett sånt kaos här hemma så jag kunde bara inte lämna min stackars karl ensam med det. Jag går istället på passet som är imorgon fm. Det passar mig bättre eftersom det är ett baspass och mina knän inte håller för allt för mkt hopp och sånt så här i början. Åtminstonde så brukar de inte göra det och eftersom jag är ngt tyngre än vad jag brukar vara så antar jag att det inte gör saken bättre...

Det ska bli så himla skönt att börja träna. Skönt att röra sig lite och få den där sköna känslan efteråt! Skönt att känna sig duktig! Skönt att kanske gå ner några kilon i vikt! Skönast av allt blir det att få 1½ timme för mig själv!!! Ok, det kommer antagligen finnas typ 60 andra svettiga människor där, men de behöver jag itne bry mig om ett endaste dugg. Så det så! :-)

När det kommer att börja kännas motigt att gå dit (27 år med mig själv och jag har nu lärt mig att det är så det blir...) så ska jag påminna mig själv om att det är min egentid. Går jag inte dit så har jag ju inte heller någon tid för mig själv.

Skönast av allt är ju yogan! Nu har de utökat den så den håller på i 1½ timme. Söndagskvällarna är uppbokade den här terminen. Med en kroppshydda och smidighet som en frysbox så är väl inte jag den mest graciösa yogautövaren, men herre min Gud vad jag mådde bra förut efter ett yogapass. Helt klart värt att vara den som ser mest bortkommen ut! :-)

Roligast av allt vore det att gå och lära sig att dansa, men jag tror tyvärr att jag kommit på det typ tjugo år för sent. För inte finns det väl dansklasser för så gamla människor som jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0