Jag vann!

Jag måste bara berätta att jag har vunnit en supersnygg åkpåse!

För ett par dagar sedan så var jag med på en tävling på spiderchick.nu. Jag som aldrig vinner någonting, speciellt inte om man ska skriva en motivering.

Eller vänta förresten. En gång vann jag en sminkning. Jag hade följt med min syster till ett sminkparty och på detta party så lottade de ut en sminkning. Syrran ville verkligen vinna för hon skulle ut senare på kvällen. Jag skulle bara hem, så ett tag tänkte jag att jag skulle avstå tävlingen så chansen för syrran skulle bli större. Men vad tusan, det kan ju vara trevligt att komma hem till karln och se lite snygg ut för en gångs skull tänkte jag och var med.

Så ropade de upp mitt namn och jag fick sitta och bli sminkad medan alla andra tittade på. Sneglade lite på syrran som först såg lite besviken ut, men som efter ett tag såg ut att inte riktigt kunna hålla sig för skratt. Då börjar jag känna mig lite smått obekväm...

När jag suttit där i vad som kändes som en evighet så fick jag till slut titta mig i spegeln. Fick en chock. Jag såg ut som en halvblind tant från 80-talet. Ansiktet var gult och ögonen aleles blåa. Munnen var superrosa om jag inte minns fel... Jag var helt enkelt inte alls vacker!

Syrran sa senare att hon var glad att hon inte vann. Jag förstår henne. Tom jag som inte bryr mig så mkt om hur jag ser ut, var tvungen att försöka torka bort sminket innan jag gick in i affären...


Men det spelar ju ingen roll nu, för den här gången vann jag någonting riktigt fint!


Bilden tagen från http://www.thebuppabrand.se/vinterakpase.html 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0