Födelsedagskalas.

Imorgon är det dags igen. Hur kommer det sig att alla verkar fylla år ungefär under samma lilla period på året? Födelsedagsbarnen kommer klumpvis. Ett tag så firar men ingen alls och sen kommer fyra, fem pers på bara ett par veckor. Mysko, eller hur!?!

Imorgon åker vi alltså till Nykvarn. Det blir bara jag och tjejerna. Sambon känner sig så pass krasslig att jag tyckte att han kunde vara hemma. Då gäller det bara att hålla tjejerna glada under bilfärden, för det finns få saker som är så stressande som när båda skriker när man ska köra. Jag ar hittat Hello Kitty-tablettaskar med torkad frukt på Coop. Tänkte ta med mig ett par sånna till den äldre utav barnen. Minstingen får väl helt enkelt skrika tills hon blir trött. Låter kanske inte så snällt, men hon är lite för liten för att låta sig mutas. :-)

Jo föresten, höll på att glömma att berätta det som jag egentligen skulle berätta i det här inlägget.

Jag satt och pratade med PBP om vad vi ska göra imorgon. Så jag frågade om hon kom ihåg vilka vi skulle träffa imorgon. Angår (Ellinor), var det första hon sa. Och vam mer? Otter Ickard. Ja hon säger moster Rickard, men vi jobbar på att hon ska säga morbror, jag lovar Svensson! Iof så är det ju faktiskt ganska så roligt att hon kallar honom moster, men rätt ska väl vara rätt...

Ja, och så kommer mormor och morfar berättade jag och kanske gammelfaster Monika. Patte Nika, säger hon. Gissa om jag ligger halvt dubbelvikt nu...

Sören, säger jag och då helt plötsligt säger ungen Nga! Hon vet att Sören och Inga hör ihop! Ja, och Linda fortsäter jag. Sen så kommer nog Lena... Hinner inte säga mera förrän hon utbrister Ats (Mats alltså)! Och så kommer nog Fabian oxå avslutar jag. Jag hade inte en aning om att hon hade riktigt sån koll på släkten och vilka som hör ihop. När vi träffas så träffas vi ju alltid alla tillsammans.

Nu ska vi väl bara ta och plugga in resten av namnen och försöka ändra lite på patten och mostern så är allt perfekt sen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0