En underbar dag!

Idag har jag verkligen kunnat njuta av att vara tvåbarns mamma!

Morgonen bara flöt på. Utan den minsta stress så var vi framme vid öppna förskolan vid nio. PBP skötte sig exemplariskt och likaså gjorde lillfisen. (Vilket den lilla nästan var skylldig mig att göra, eftersom hon hållt mig vaken sedan halv fyra...)

När vi var klara där så gick vi upp till sambons jobb. Eller rättare sagt vi gick till en lekplats i närheten. PBP älskar när vi går till hennes pappa på måndagarna. Att nu få leka med honom i nästan en timme tyckte hon var underbart! Skönt för mig också eftersom jag har haft sjukt ont i ryggen idag! Sen promenad hem.

Medan vi gick så skrålade vi lilla snigel för fulla halsar! Sen jagade PBP mig runt träden i "parken" på väg mot fågeldammarna. Jättehärligt! Hon tjöt av skratt och jag fick mig ett motionspass. Det är inte helt lätt att springa med syskonvagnen på en ojämn gräsmatta, samtidigt som man kryssar runt träd och gömmer sig bakom träd. Ok, jag vet att man kanske syns ganska så väl när man står bakom ett träd med en syskonvagn, men stortjejen tyckte att det var roligt och då hakar man ju på. Hur hennes lillasyster kunde sova hela tiden med allt skumpande och ljudnivån som var är ett mysterium!

Hemma på gården var det sandlådan med kanan och gungan som gällde. Just då tittade solen fram och det blev bara jätteskönt.

Även kvällen har varit utan större sammandrabbningar.

Ska försöka minnas den här dagen när vi vi har en sån där jobbig dag ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0