Slödag!

Idag har vi en tvättäkta slödag. Jag går fortfarande om kring med mjukisbyxor och en skruttig men väldigt skön tröja. Vi hoppade över öppna förskolan. Utan ngt utbrott kan jag tillägga. Det känns som den värsta trotsperioden är över här. För den här gången iaf... :-)

PBP fick sova gott hela natten. Somnade vis sju igår och vaknade kvart i åtta i morse. Skönt för henne! Hon har bara hostat lite ett par gånger.

Lillsyrran har hostat lite mera, men inte så himla mycket hon heller. Jag gick upp med henne vid halv två och rensade näsan och gav droppar plus mat. Sen myste vi i soffan en stund tills hon kunde andas bra uten att hosta. Det slutade med att vi båda somnade där och inte vaknade förrän klockan närmade sig tre. Sen vaknade inte lillskrutten förrän vid kvart över sju. Det är en bra natt med tanke på att båda är lite småsjuka!

Jo, just det! PBP har vaknat vid flera tillfällen och tagit av sig täcket och sagt "gå ut". Hmmmm, inte direkt lockande att gå ut mitt i natten. Och inte heller för tidigt på morgonen tyckte jag som körde med det bästa knepet som finns så här års. Men gumman, titta det är mörkt. Alltså är det natt. Somna om nu då vaknar vi på morgonen istället när det är ljust. Funkade skitbra just den här natten! Kan bero på att det var molnigt, så att det var ordentligt mörkt. det funkade verkligen inte i somras att säga så kan jag tillägga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0