Glada Hudiksteatern.

Sverigeturné 2011
Kolla in deras hemsida här.


Här om kvällen satt jag och tittade på programmet om glada Hudiksteatern. Jag verkligen älskar det! Jag har ingen aning om när det visas på sin ordinarie tid, men lite då och då lyckas jag få titta en stund på en repris.

Hur underbara är inte människorna som medverkar i programmet!?! Både de utvecklingsstörda och normalstörda som de kallar sig för.

De utvecklingsstörda har alla sina egenheter. Precis som resten av Sveriges befolkning. De tar upp samma saker som vi normalstörda pratar om. Rädslor, kärlek, irritationer osv.

Det är så härligt att höra dessa ämnen diskuteras med ett barns spontanitet och brist på filtret som hos oss andra tar bort sådant som vi tror att andra inte vill höra. Samtidigt har de ju livserfarenhet och ett känsloregister som vilken vuxen människa som helst. Det är den kombinationen som gör programmet till det underbart härliga program som det är!

Jag mår så bra när jag ser hur skådespelarna utvecklas och skiner upp av sitt arbete på scenen.

Att höra "ledaren" för hela teatergruppen tala om sitt arbete med de utvecklingsstörda gör mig inspirerad. Det mesta av det han säger är när man hör det bara helt självklart, även om man kanske inte riktigt ha tänkt så förut. Han har inspirerat mig ytterligare till att fortsätta arbeta med människor med utvecklingsstörning när jag har utbildat mig färdigt. Tack!

Jag rekommenderar dig verkligen att titta på de här underbara programmen!


Om någon skulle ha problem att komma på vad de ska köpa till mig när jag fyller år, så kan jag tipsa om att jag gärna följer med och tittar när de uppträder i Västerås eller Uppsala nästa år. Tips, familjen, tips!!!! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0