Äntligen hemma!

Missförstå mig rätt nu. Jag har haft det jättetrevligt i helgen, men det är ju himla skönt att komma hem till sig själv igen!

Har alltså varit i Eskilstuna för att fira mor och far. Glömde dock bort att gratta mamma som fyllde år i dag... Fast hon tyckte att jag hade ett gilltigt skäl. Jag blev nämligen nerbajsad i natt/någon gång under morgontimmarna. Har varit med om trevligare saker kan jag ju meddela! Efter att ha skubbat barnet, mig själv, kläder plus alla sängkläder, gett minstingen mat osv, så hade jag inte en tanke på att hon fyllde år. Men jag tror nog att jag är förlåten. :-)

I går på förmiddagen så tog jag med mig min mormor ut i skogen för att plocka svamp. Det gick skitdåligt till en början, men sen kom vi in i ett riktigt bra flyt och det hela slutade med en proppfull systemetkasse och en halvfull typ ICAkasse. Sen är det bara det där dötråkiga med att rensa allt när man kommer hem. Fast den här gången gick det riktigt bra, för jag hade ju trevligt sällskap. mormor hjälpte till och ville inte ha någonting utav svampen själv. Hon hade nämligen fått en massa rensad svamp från någon tant som hon kände. Kan inte annat än tacka för det. Nu har vi en massa svamp som ska in i frysen. Härligt!

Idag åkte vi förbi Västerås för att fixa vagnen. Vi hann inte med det i fredags. Det slutade med att personalen fick beställa en ny båge till sufletten och försöka fixa ihop det provisoriskt.

Sen åkte vi på marknad. Jag tycker att det är smått värdelöst att gå på sånna. Det är samma tio stånd med saker som upprepas ungefär hundratjugo gånger. Det mesta är bara skräp, men vad gör man inte för sin karl?!?

Köpte iaf 16 par strumpor till PBP för 100:- Lite strumopr till sambon, en plånbok och brödpåsar.

Båda tjejerna är superförkylda och hostar och snorar. Den äldsta hade även feber i kväll när vi kom hem. I med alvedon och näsdroppar och hålla tummarna för att den stackaren kan få sova hela natten. Vi får ta och hoppa över besöket på Flisan som vi hade planerat. Undrar hur utbrottet blir när jag meddelar det... Min lilla gumma! Det känns inte helt bra när småttingarna är sjuka. Det värker lite i ens mammahjärta när de inte är pigga och krya. Men, men, om ett tag så kommer de att vara friska som vanligt och då blir ju allt bra igen.

Det var nog i stort sett hela våran helg. Nej visst nej. Karln fick en fästing idag oxå. Hoppas han var den enda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0