Ännu en fredag.

Solen skiner, ungarna är glada, minusgrader ute. Det verkar bli en bra dag! Vi ska snart försöka ta oss ut i det vackra vädret.

Vi tänkte gå till biblioteket och lämna tillbaka böckerna som vi lånade förra veckan. Få se om PBP klarar av att lämna ifrån sig bajsboken. Hon älskar den! Jag tror att jag har läst den minst en tre gånger om dagen sen vi lånade den. Sen tänkte jag att vi skulle låna någon bra film till ikväll. Perfekt med barnfilmer på bibblan. Bara 10:- och man får ha dem lite längre än om man lånar på ett vanligt videoställe.

Jag och lillasyster i familjen var på BVC igår. Hon hade vuxit ordentligt sedan förra gången. Har ersättningen att tacka för det! Hon är nu 68 cm lång och väger 8025g. Inte illa pinkat, va!?! BVC-sköterskan sa att vikten nu hade kommit ifatt längden. Vikten ligger nu bara en halv ruta efter länden i diagrammet. Hon är nu på en vikt som passar hennes födelsevikt. Skönt!

Jag frågade oxå om det här med smakportioner. Hur snabbt man kan öka på och så. Det var bara att öka så länge som hon vill ha och verkar må bra av det. Det kommer nog att bli ordentliga ökningar framöver. Hon älskar verkligen mat! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0