God kväll, god kväll!

Nu är det fredag igen. Skönt!

Extra skönt är det att det äntligen har blivit kväll. Snart dags för sängen. I natt har jag sovit runt tre timmar. Helt vaken sedan halv tre. Det är underbart med småbarn ibland... :-) liiiite typiskt är det att det är en sådan strulnatt när PBP inte går på dagis dagen efter. Alltså ingen tid att sova igen någon timme på eftersom storasyster inte sover middag.

Jag ordnade iaf till det så att vi var sysselsatta största delen av dagen. Det är bäst för mitt humör, eller ska jag säga för vårat gemensamma humör. Då syftar jag på mig och PBP. Om jag inte har ork att försöka parera hennes känslourladdningar så blir det som att köra rakt in i en bergvägg i 200 kilometer i timmen. Inte bra alltså! Först gick vi på en promenad med PBPs kompis Anton med lillasyster och mamma. Trevlig, trevligt!

Sen blev det lunch tillsammans med pappan i våran familj. Alltid lika mysigt att träffas för att äta lunch på frdagen! Vi åt på Vita elefanten. Jättegott, men PBP hade ingen aptit direkt. Här började små varningsklockor att ringa eftersom hon alltid vill ha mat. Hon älskar ju mat liksom. Hon åt en liten smörgås och en strimla kött och lite ris när jag matade henne. Tänkte inte så himla mycket på det iaf. Det kan ju vara lite mycket att titta på när man är ute och äter så där!

Väl hemma så fick hon ett äpple. Det är våran eftermiddagsrutin. Äta äpple och titta på Alfons. Hon åt två tuggor.

Åt lite middag oxå. Tilläggas ska kanske att det går magsjuka häromkring nu. Vi fick hämta PBP tidigare från dagis igår eftersom de inte hade personal så det räckte...

Gaaaah. Jag hatar verkligen magsjuka! Fast ska man se det positivt så är det ju skönt om det kommer nu på helgen så vi är två som kan ta hand om det hela, om man säger så...

Dags att kolla klart på Beck som vi har hyrt. Sen ska jag gå och lägga mig.

God natt och håll gärna tummarna för att det inte blir värre än så här med mina tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0