Fredag kväll.

Så har storskruttan åkt till mormor och morfar i Eskilstuna. Vi andra har haft en väldigt lugn kväll med filmtittande. Lite svårt att få lillfisen att sova ordentligt. Tror att det kan vara magen som spökar lite, men nu tror jag att hon sover som en liten stock. Karln ligger i sitt traditionella fredagsbad och jag sitter här. Som det brukar vara på fredagarna vid den här tiden alltså... :-)

Rockabillyfest imorgon! Om det skulle vara någon som har lyckats missa det... :-) Jag har sparat inköpen till sista stund. Jag orkar inte gå i affärer där jag måste prova kläder med barnen, så i veckan går det ju inte. Idag skulle jag väl ha kunnat göra det, men just fredagarna är så himla sköna att ha helt lediga! Det blir till att stå och banka på dörrarna i morgon förmiddag.

Vad ska köpas då? Nu måste jag fundera lite... Först och främst en BH som funkar under klänningen. Inte en gammal urtvättad amnings-BH, utan en lite finare som jag förhoppningsvis kan rulla upp mina långa gigantusbröst i. Sen så behöver jag lite smink och nagellack. Lite hårnålar eller annat till håret. Jag har fortfarande inte bestämt mig helt om frisyr. Jag testade att ha en bandana, men det kändes som att jag har för kort hår i nacken. Det ställde sig liksom bara rakt ut där bak. Inte vidare vackert... Sen så måste jag köpa nya strumpbyxor. Helst sådana som håller in fläsket på magen. Sen hittar jag säkert en massa annat som jag bara måste ha oxå...

På tal om strumpbyxor. Är det bara jag som är otroligt klantig, eller går de sönder alldeles för lätt? Jag köper aldrig de tunnaste sorterna, uten brukar köpa tjockare eftersom jag tycker att de brukar hålla bättre. Eller bättre kanske är synd att säga,men de kan hålla en hel kväll iaf. Om jag har lyckats att ha på mig ett par strumpbyxor en hel kväll utan att det går någon maska, så kan man ge sig den på att en nagel fastnar i dem när jag ska ta av dem på kvällen. Nykter eller inte. det spelar ingen roll. Det är nästan så att jag har klarat av det som bäst när jag har varit som mest onykter. Visst är det konstigt det där med vad man klarar av när man tycker att man inte skulle kunna klara av så mycket över huvud taget...

Nu till det här med alkohol. Självklart kommer jag att dricka några glas vin i morgon och om jag har riktig tur så kanske det finns en liten öl till mig oxå. Men det är ju sjukt länge sedan som jag drack! Sista gången var för över ett år sedan och innan dess var det inte direkt ofta heller... Jag vet ju inte alls hur kroppen kommer att reagera. Kommer den att stänga av sig efter ett glas vin, så jag sitter i ett hörn någonstans och sover? Eller kommer jag tr att jag kan dricka som tidigare för att helt plötsligt upptäcka att jag ligger avdäckad inne på toaletten för att jag inte längre tål mer än en öl? Bäst att gå ut försiktigt och se vart man hamnar. Tur att det är nära att gå hem iaf! Då behöver inte lokalsinnet kopplas på...

Någon gång för länge sedan så var det någon som lovade mig en rosa panter. Mmmmm, jag längtar! Andreas, du gör dem så bra! Ute kan man få sånna som smakar riktigt, riktigt illa! Drinkar är alltid svåra attfå som man vill ute!

Åååååå, hoppas att det blir superskoj imorgon, för jag har verkligen sett fram emot den här festen hur länge som helst!

Om ett par veckor blir det middag ute med tjejerna. Ska oxå bli hur roligt som helst! Skönt att kunna sitta ner och prata med varandra utan att någon behöver gå och byta blöjor, amma, krama om och trösta barn osv osv. Ni vet kanske hur det kan vara att försöka prata med några barn i närheten. Missförstå mig rätt nu. Det är härligt att ha barnen springandes runt benen oxå, men ibland vill man kunna säga en hel mening till varandra oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0