Dags att gå och sova.

Det har varit en bra dag idag, trots att jag inte har vågat mig ut med barnen pga den största tjejens magsjuka. Alfons har gått varm i DVD-spelaren och jag har bjussat på mycket blåbärsprodukter samt vitt bröd. Tjejen hatar allt som ens kommer i närheten av att heta majsvälling och risgröt. Då gäller det att hitta på andra milda maträtter.

Till middag fick hon kokt fisk med kokt potatis.

Ett litet tips till alla som läser. Här om dagen var vi och handlade på ICA. Det är vi inte så himla ofta. Dit går vi oftast för att hämta ut paket och för att hyra någon film lite då och då. Den här gången fick dock mina reasökande ögon syn på förpackningar med ojämna skivor. De kallas för det på willys iaf. ICA hade ngt annat namn, men det är ju samma sak. Det är typ spillet som blir när de misslyckas lite när de skär köttet. Vissa gånger finns det mest bara klumpar. De funkar utmärkt till tex makaronilåda, pastasåser, pajer osv.

Den här gången var det jättefint skurna skivor. Jag förstår inte varför de hade sorterats bort, men desto bättre för oss! Vi köpte rostbiff, hamburgekött och salami för mindre än 50:- per kilo. Salamin var iof lite tjockare bitar, men de skar jag ner och gjorde makaronilåda på idag. Supergott! Resten har åkt in i frysen och väntar på kommande helger då de ska få bli uppätna som lyxpålägg på våra smörgåsar. Inte ofta man hittar rostbiff för de småslantarna!

Ibland är det bra att ha hökögon i mataffärerna! Det kanske inte låter så speciellt för er,m en för mig är det riktig lyx att slippa ifrån den gamla osten på helgerna!

Eller varför inte göra bakad potatis mednågon god röra med köttet i? Eller kanske en fräsch potatissallad? Eller en pastasallad med rostbiff och sånna där små inlagda gurkor med en senapsdressing till. Mums!!!!

Ser att inlägget började med magsjuka och slutade med mat. Det beskriver mitt liv ganska så bra nu känner jag! :-)

Dags för sängen. God natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0