Ord som bara ploppar ut!

Just nu är PBP inne i en hur rolig fas som helst! Det kommer ut nya ord ur munnen på henne varje dag. Det kan ibland vara svårt att hänga med i svängarna! :-) Jag tror att det var i onsdags som hon sa sin första tvåords mening. Om man nu kallar två ord för en mening. Jaja, det gör jag iaf! Pappa jobbar sa hon. Förut har hon tecknat jobbar, men nu för tiden tycker hon att det är lättare att säga det. Utom när hennes mamma är otroligt trögfattad och inte förstår vad hon menar, för då förstärker hon så fint med tecknet för att även en sån trögtänkt människa som jag ska förstå samtalet. :-) Det är helt underbart att se!

Sen har hon ju mkt egen vilja och säger vad hon vill med volymknappen fullt påslagen, men men, jag tror att hon har att brås på där... :-)

Hon är i vilket fall som helst väldigt intresserad av att kommunicera just nu och hon ger sig oftast inte förrän vi har förstått vad hon verkligen vill ha fram.

Hon är även väldigt intresserad av bebisar! Hon plockar fram varenda bok vi har som innehåller bilder på bebisar. Hon berättar att de äter, sover, skriker, gråter osv. Idag drog hon tex upp sin tröja och pekade ovanför magen och sa bebis. Jag frågade då om hon hade en bebis i magen. Det hade hon ju inte, för det vet hon ju att bara mammor kan ha. Sen gick det upp ett liljeholmens för mig, för tidigare under dagen så hade vi pratat om att bebisar får mjölk får mammans tuttar. Hon visade ju det! Då frågade jag om bebisen skulle få mjölk från hennes tuttar. JAAAAA! fick jag till svar. Berättade då att bebisar bara kan få mjölk från mamma. Intefrån pappa eller från ett barn. Det verkade vara helt ok och sen pekade hon på mina tuttar och så var den lilla lektionen slut. :-)
Hur härligt är det inte att få vara med och följa hur ett barn tänker, lär sig och utvecklas. :-) Jag ska verkligen försöka att njuta av varenda sekund, för snart har hon gått ut skolan och flyttat hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0