Igång igen...

Grannen som vi inte har hört någonting ifrån under helgen och som skulle vara fårdig med allt oljud för bra länge sedan (berättade han själv), är nu igång igen...

Jag börjar bli sjukt trött på det och jag antar att även ni som läser bloggen känner likadant. Klockan är nu kvart i nio och han borrar i väggen mot våran lägenhet. Han har varit här större delen av dagen, men tydligen sysslat med andra tysta aktiviteter. Sånna förstår ni är väldigt viktiga att göra på dagtid så att man inte stör grannarna när de är vakna. ;-)

Den här gången hade jag tur och PBP vaknade inte. Jag tror inte att han som ung singelkille förstår att det inte spelar någon roll om han borrar ett, tre eller tjugo hål. Har hon vaknat och blivit rädd så är det ca en timmes ny nattning innan hon är så pass lugn så att hon kan somna om. Det gör ganska så mkt! Samtidigt är det det här med att hon har blivit lite rädd dör att gå och lägga sig. Känns inte alls roligt...

Sen har jag ju en karl som gillar eller gillar är nog fel uttryck, men han talar gårna om högt och argt vilken idiot han tycker att grannen är. Jag har försökt att förklara för honom att jag tror att det bästa är att inte bry sig om det utan bara berätta för PBP att det är grannen som borrar. Geonom att brusa upp varje gång så blir det ju dubbelt läskigt för henne. Jag tror att han nu börjar förstå vad jag menar, för nu försöker han lägga band på sig och inte bry sig så mkt.

Hoppas verkligen att ni ska få slippa läsa någonting mera om grannarnas renoveringar för en lång tid framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0