Slut på helgen.

Då var det slut på helgen och snart även på måndagen. Vi har sån tur jag och PBP förstår ni, för vi har våran karl/pappa hemma idag och imorgon.

Håll i er nu.... Vi fick sova till klockan åtta i morse! Det ni! :-)

Helgen försvann som vanligt fort som bara den. Hade några vänner över i lördags. Alltid trevligt att träffas! I söndags var vi ute på en långpromenad. Gissa om jag fick sota för det sen. Jäklarns vad ont jag hade i kroppen!!! Jag som älskar att vara ute och gå. Nu längtar ajg till slutet av maj då det förhoppningsvis ska gå att börja röra sig normalt igen. Jäkla gravidkropp! Det var skönt att säga! :-)

Idag passade vi på att åka till Västerås och titta på en syskonvagn. Jag hittade en som jag gillade direkt. Det var en Emmaljunga med extra stort innermått i vagnen. Yttermåttet vara bara 2cm bredare än på den vanliga Emmaljungan och Brion som vi hade tittat på.

Enligt katalogen så skulle vagnen gå in genom de flesta dörrar med standardstorlek. Gissa vad vårat hus inte har... Dörrar med standardstorlek! Den enda dörren som alla vagnarna skulle komma igenom var ytterdörren. Men sen är det tokstopp. Dörren in till källarförrådet var flera cm för smal för båda bredderna. Dörren till cykelförrådet var för smal för den större av vagnarna. Och där vill vi helst inte ha vagnen eftersom det luktar unket och gammalt kiss där... Det alternativet som finns kvar är att ha vagnen i trapphuset. Vet dock inte om man får ha den där. Måste gå och fråga vicevärden. Förhoppningsvis är det ok. Det skulle betyda att jag (eller ska jag säga vi) skulle kunna köpa den bredare vagnen.

Jag vet att det finns andra alternativ. Det finns vagnar där det lilla barnet sitter under det stora,men det känns inte som ett seriöst alternativ för våran del. Dels så bor vi ju i stan och går mest ut i stadsmiljö. Bebisen är då precis i samma höjd som bilarnas avgasrör. Bebisen sitter framåtvänd. Det tycker jag inte heller om. Det går inte att byta blöjor eller liknande bekvämt medan bebisen ligger i vagnen. Det är nästan ett måste tycker jag, att kunna göra det och inte behöva lägga på marken eller leta upp ett skötrum om man är ute någonstans.

Nepp, en vagn där barnen sitter i bredd är vad jag vill ha. Håll tummarna för att vicevärden tycker att det är ok att ha den ståendei trapphuset bara...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det som kan vara stopp med att ha vagnen i trapphuset är för brandsäkerheten. För det första får man inte ha någon bränbart i ett trapphus, sen får står det "ivägen" om det skulle brinna...



Skönt att har karln hemma. Min har fått komma hem idag så jag är också glad =)

Puss

2010-03-29 @ 21:02:49
URL: http://alittlegirlsdiary.blogg
Postat av: Lena

Kolla Teutonias syskonvagn med svängbara framhjul. Den har vändbar sits och bra innermått!

2010-03-29 @ 23:07:16
Postat av: Elin

Vi har ju redan en massa plastblommor och skit som kan brinna i trappen och ivägen skulle den ju egentligen inte vara eftersom vi har så stort där nere, men man vet ju aldrig. Funderar på om man inte skulle kunna fälla ihop den och ha den under trappan. Det är ju inte så jobbigt.



Vi tittade lite på teutonias syskonvagn som de hade i affären. Storleksmässigt så var den nog ok, men den var ganska mkt dyrare än de andra modellerna. Fast ska jag vara ärlig så var vi så inställda på någon utav de andra vagnarna att vi inte tittade ordentligt på just den...

Kram

2010-03-30 @ 10:14:01
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0