Hur gick det då?

Ni kanske undrar hur det har gått för Gustaf?

Det har gått bra. Han var relativt pigg när vi hämtade honom och operationen hade varit lyckad. Nu har han en tand mindre i munnen, men verkar vara nöjd och glad iaf. Det känns bra! Han accepterades även av de andra katterna så fort han kom hem. Så brukar det verkligen inte vara när någon av dem har varit ensam hos veterinären. Speciellt inte om katten i fråga har varit sövd. Jag antar att det beror på lukten och på att de kan vara lite groggy efter att ha varit nersövda.

Jag och PBP gjorde ju även en tårtleverans till sambons jobb. Gud vilket härligt väder det var! Vi var ute och gick i två timmar. Underbart! MEN...som Tony skulle säga. Ögonen får ju spunk av allt det här ljuset! Måste komma ihåg att ta med oss solglasögonen nästa gång vi ska ut i det underbara solskenet. :-)

Hela jag håller på att få spunk lite till och från. PBP har börjat nosa på det här med att komma in i en trotsperiod. Jag blir galen! Jag vet att man kanske inte får säga så här som förälder, men det ska bli riktigt skönt med en barnfri helg! Känns som att det kommer att vara ett önskemål att kunna få till några flera gånger under våren om det ska fortsätta så här! Jag tror att det behövs för att man ska orka vara en så bra förälder som man kan. Man behöver få vila lite själv då och då oxå. Som tur är så sköter hon sig fortfarande bra för det mesta när vi är borta någonstans och det är värt väldigt mycket! Det är lättare att ta konflikter och hålla på sina regler här hemma. Sen vet jag ju att det alltid är värre när vi inte har varit på tex öppna förskolan så att hon har fått leka av sig ordentligt. Det känns ju bra eftersom hon börjar på förskolan om mindre än ett halvår! Hon behöver verkligen den stimulansen.

Sen har jag hunnit handla och städa oxå. Känns som en ganska på produktid dag. Man blir ju bara så himla glad av det här vårvädret. Jag som verkligen har gillat den här vintern, blir ändå oerhört lycklig när jag tänker på våren!

  


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad skönt att det har gått så bra för Gustaf. Det är alltid lika nervöst när någon ska opereras.

Bara så att du vet så ligger både mamma och pappa hemma och är sjuka just nu... Men vi får äl hoppas att de hinner bli friska till helgen =)

Puss

2010-03-09 @ 07:37:49
URL: http://alittlegirlsdiary.blogg
Postat av: Elin

Ja, jag har verkligen sett fram emot den barnfria helgen. Men är de sjuka så får väl PBP åka dit någon annan helg.

Såg att även du är sjuk, så du får ta och krya på dig gumman!

Kram

2010-03-09 @ 08:46:56
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0