Dagens handling.

Så var det då dags för det här som jag och sambon inte direkt har längtat efter. Vi skulle gå och handla på coop.

Som jag har berättat tidigare så har PBP haft en period när det rent ut sagt har varit pissjobbigt att gå och handla med henne. Idag tog vi det hela efter middagen så att vi inte skulle behöva känna oss stressade över huvud taget. PBP fick en egen liten vagn och jag hade en kundvagn samt inköpslistan. Sambon hade fullt upp med att lotsa runt, eller hålla reda på PBP om man säger så!

Idag gjorde vi så att hon fick i uppgift att hämt olika saker tillsammans med sin far och kundvagn. Under tiden som de sprang omkring i affären, så kunde jag plocka ihop resten av varorna som vi skulle ha. Det gick jättebra! Jag tror verkligen att hon tyckte om att få små uppdrag och gå och hämta de olika sakerna. Det enda som inte var så lyckat var att jag skickade dem efter att hämta potatis. Det var ju lite dumt eftersom hon inte kunde plocka den själv. Hon tyckte att det var skitroligt iaf, men jag kollade på dem från frysdiskarna och man kunde riktigt se hur sambon svettades när han skulle plocka ihop potatis medan liltjejen skrek av förtjusning och sprang åt andra hållet, eller hittade en lucka som gick att öppna under potatisarna, eller sprang iväg med sin lilla kundvagn och lekte bowla med pensionärer.

Ska tänka på att inte skicka dem efter potatis nästa gång. Men förutom den lilla missen så var det lyckat att låta PBP ha egna saker som hon skulle hämta och ha i sin vagn. Nästa steg är att hon får en liten egen shoppinglista, men det får nog vänta ett litet tag. Måste försöka få tag på en lamineringsapparat först. Skulle behöva en sådan om jag ska göra som jag har tänkt mig.
Är det någon som har en som jag skulle kunna få låna? Jag tar självklart med mig egen lamineringsplast, eller vad det nu heter. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0