Äntligen tillbaka!

Äntligen är hon tillbaka våran lilla PBP! Det var ju inte så himla länge sedan jag träffade henne. Det var i fredags för att vara exakt, men dagarna utan henne blir sjukt tomma. Sen är det ju klart att det är skönt att ha det lugnt hemma och hinna medlillasyster ordentligt, men nu känns familjen komplett igen. Iof har inte karln hunnit hem från jobbet än, men vi tjejer är kompletta iaf. :-)

På torsdag är det bara två veckor kvar till PBP börjar sin inskolning på förskolan. Det börjar bli lite blandade känslor nu. Fram till nu så har jag bara tänkt positivt på det. Det blir skönt för PBP att träffa andra i samma ålder och leka av sig lite! Samtidigt får jag mera tid för lillasyster och mig själv. Självklart tror jag fortfarande att det kommer att vara bra för oss, men det känns som det kommer att bli tomt här hemma på dagarna uten min lilla tjej. Kanske tycker jag så just nu eftersom hon har varit borta en hel del nu. Spännande ska det iaf bli att se vad hon tycker om att gå på dagis.

Och så är det ju det här med om man ska kalla det för dagis eller förskola. Jag säger nog oftare dagis än förskola. Tror att det hänger ihop med att PBP redan kan säga dagis medan förskola är lite svårare för henne att säga. Spelar det egentligen så stor roll? Jag vet inte. Ni som jobbar där, tar ni illa upp om man säger dagis?

Det hann ju bli ett riktigt långt inlägg om man jämför med vad jag har lyckats få ur mig de senaste månaderna... :-)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej pa er dar hemma! Jag maste bara beratta att vi har det toppen har pa Kreta och resan hit gick toppen. Pussa pa flickorna fran mig. Kram

2010-07-26 @ 13:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0