Så var det måndag igen...

Än så länge har det gått bra med våran första ensamma måndag tillsammans på väääääldigt länge. Iof har vi bara varit uppe i två timmar... Det brukar till slut bli så att vi ruttnar ur på att vara hemma bara jag och PBP. Som tur är så öppnar våran öppna förskola i morgon, så vi ska nog klara oss igenom även denna dag hoppas jag. ;-)

Nu när det har varit så sjukt kallt. Över 20 grader minus så har vi hållt oss inomhus hela dagen. Det är lite för kyligt för att någon i familjen ska tycka om en promenad! Då kan man säga att man börjar klättra på väggarna efter ett tag! Plötsligt kom jag på den lysande idén att jag och PBP kunde ta och baka någonting. Visst är det lite emot våra principer om kaffebröd och socker till lilltjejen, men vad tusan, det är ju inte så kallt varje dag. Sagt som gjort så gjorde vi krabbelurer. Det var oerhört lyckat! PBP sken som en sol när hon fick ha i ingredienserna, vispa och röra i smeten. Inte lika roligt att vänta medan jag stekte dem, men ni skulle ha sett minen och hört henne när vi frågade om det var gott sen när vi fikade. Jag har aldrig hört ett JA sägas med sååååå mycket eftertryck. Hon var verkligen lycklig där hon satt med sin lilla sockerbomb!!!!

Det ser ut som att det kan vara ganska så kallt även idag, så jag funderar på att vi ska göra chokladbollar tillsammans. Men jag ska ta mig en promenad till termometern först så att jag inte bara lurar mig själv...

Jag och sambon hade en diskussion om vad chokladbollar heter. Han är ju lite äldre än mig och har lärt sig att det heter negerbollar. Han tycker att det är larvigt att man har bytt namn på dem. Negerkyssar heter ju fortfarande negerkyssar liktsom. För min del heter det helt enkelt chokladbollar eller kokosbollar. Det är de namnen som jag är uppvuxen med. Tror nog att PBP kommer att få lära sig chokladbollar. Annars kanske det blir konstigt när hon kommer till dagis och de ska baka sånna. Fast förresten så kanske inte det blir ngt problem, för om jag minns rätt så måste man numera baka sånt som ska in i ugnen på förskolor. Kan tycka att det är lite överdrivet. De delar nog broderligt och systerligt på alla bacillusker iaf...

Nu är det någon som har tröttnat lite så att jag sitter här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0