Nu var då även tisdagen avklarad.

Japp. Ännu en dag har gått.

Vi tillbringade förmiddagen på öppna förskolan som vanligt. Inte så mycket att säga om det egentligen. PBP hade superroligt som vanligt. Fick dock en kommentar från en mamma som kändes rätt bra. Kommentaren känndes bra alltså. Mamman var jag inte framme och kladdade på. Hon var inte riktigt min typ... ;-) Hon sa iaf att PBP verkade så självständig och trygg i sig själv. Det värmde verkligen! Det har varit lite jobbigt tidigare med att hon har varit så väldigt osäker kring människor som hon inte känner ordentligt. Visst har jag sett att hon har blivit så jättemycket bättre på att ta egna initiativ och vara ifrån mig under längre stunder, men att få höra det kändes bra! Jag tror inte att den här mamman har sett oss så mycket tidigare, så hon ser ju bara lilltjejen så som hon är just nu. Utan att veta vad vi har i bagaget.

Nu måste jag verkligen tänka på att jag inte håller PBP tillbaka när hon vill upptäcka sin omvärld. Jag tror att det kan vara lätt för mig som förälder att tänka lite för mycket på det som har varit istället för att se framåt och lava precis i nuet, vilket jag tror att barn gör till en lite större del. Det får bli min läxa till mig själv.

Jag har äntligen hunnit/orkat baka pizzabullar. Har sjkutit upp det i snart ett par veckor. Tur att jag köpte jäst som skulle hålla ganska så länge. Annars brukar jag alltid lyckas få med mig halvgammal jäst hem och orkar man inte baka på en gång då, så är det ju bara att slänga jästen. Goda som bara den blev de iaf!

I morgon är det dags för oss att få lyssna på den lilla i magen. Jag har tid på mödravården och sambon har fått ledigt några timmar från jobbet så han oxå kan följa med. Det ska bli så mysigt!

Apropå absolut ingenting så skulle vi äta räkor i fredags. Jag ville ha något gott bröd till. sambon tyckte att vi kunde gå till coop och köpa ngt av deras "nybakade". Jag kände inte alls för det, för det har hänt mer än en gång att man med lätthet skulle ha kunnat slå ihjäl en person med brödet därifrån. Sen så håller det aldrig sig till frukosten dagen efter. Möjligtvis går det att rosta... Vi gick då till Fabian Flinks brödbod. Tror att den heter så iaf. Köpte ett stort jäklarns bröd med både vete- och rågsurdeg. Och fy tusan vilket gott bröd det var! Lite dyrare än coop, men det var verkligen värt varenda öre. Gott även dagen efter. Vi rostade det dag tre. Mest för att kolla om det var gott även som rostat. Det var det verkligen! För alla er som bor här i stan så kan jag verkligen rekommendera er att köpa erat bröd där om ni vill ha något gott!

Jag tycket så mycket om det så att jag tom köpte med mig två som en present till mamma och pappa som tack för lite saker som vi har fått. Hoppas att även de tyckte om dem!

Nu är det sängen som gäller för mig. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0