Morgondagen.

I morgon är det lite fullt upp känns det som.

På morgonen ska vi till BVC för 18 månaders besiktiningen. Det blir spruta och väga och mäta. Tydligen så har våran gamla BVC-sköterska kommit tillbaka. Känns sådär... Jag gillade den andra som vi har haft så himla mycket mera! Funderar starkt på att byta nu efter det här besöket. Inte för att PBP ska sit så ofta nu efter det här, men vi har ju nästa skrutt som man ska springa med där stup i kvarten. Då är det trevligt att ha en sköterska som man tycker om!

Sen blir det hem för en snabb lunch och om allt går som planerat en väldigt tidig vila.

Klockan ett är det sedan dags att bege sig till veterinären med de tre katterna. Alla ska vaccineras och Gustaf ska först ta blodprov för att se om han kan sövas. Får han klartecken så ska han ta bort tandsten. Jag tror att veterinären kommer att säga att även en eller båda de andra skulle behöva fixa iordning munnarna, men det får de ta och vänta med någon månad eller så.

Det är ju så att våra små kissar börjar bli gamla nu och då vill man ju att de ska ha så bra hälsa som de bara kan! Iom detta så har vi köpt en mat/lekboll. Tanken är att de ska gå ner lite i vikt genom att bara få mat när de leker med den här bollan. Man fyller den med torrfoder och så trillar det ut ett par bitar när de rullar på bollen. Det ska bli riktigt intressant om det har blivit något resultat av den redan! Jag är ganska så säker på att Dharma har minskat i omfång en del iaf. Iof kanske hon var den som behövde det minst, men, men... Om den fungerar riktigt bra så kanske jag skulle ta och köpa en till mig själv som jag kan börja använda sen i sommar när lillskrutten är ute. :-)

Snart är det dags att gå och lägga sig så att jag har krafter till morgondagen. Jag är något så sjukt trött nu! Jag kan tänka mig att jag har fått en släng att PBPs snoriga näsa, fast den lilla förkylningen har satt sig i huvudet på mig istället.

Hoppas det går över snart bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0