Bebis.

Idag när vi var på öppna förskolan så vara det en liten bebis där. Hon var nästan två månader gammal. PBP gick förbi henne ett par gånger och sneglade lite försiktigt på henne. Hon undrade väl vad det var för ett litet kryp som låg där i babysittern.

Vi gick fram och tittade lite nårmre på lilla Elvira. PBP log med hela ansiktet och tyckte att det var jättespännande när hon fick klappa bebisen på fötterna! Det såg hur mysigt ut som helst! Jag försökte föklara att det är en sån liten bebis som kommer att komma hem till oss sedan. PBP nickade och sa jaaaa, så där som bara hon kan. Som att hon förstår precis vartenda ord som man säger. Sen frågade jag henne om hon ville ha en sån liten bebis hemma. Det ville hon så klart! Vet inte riktigt om hon till fullo förstår vad hon sa ja till. Den här bebisen var ju väldigt väluppfostrad och låg snällt och var nöjd i babysittern nedanför sin mamma.

Skulle den ha uppfört sig som PBP gjorde när hon var liten så är frågan om hon verkligen hade svarat ja då... I vilket fall som helst så var det iaf skönt att kunna visa henne vad en bebis är. Visst har jag visat bilder och pratat om att jag har en bebis i magen och att den ska komma ut och bo hos oss sedan, men det är ju inte som att se en på riktigt. Hoppas bara att de accepterar varandra de små liven. Skönt att sambon blir hemma i sex veckor även efter den här förlossningen. Då har jag lite tid på mig att landa och försöka komma på hur man får livet att fungera med två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0