Svar på fråga.

Jag fick i ett tidigare inlägg frågen om varför jag kallar mitt barn för pitbullpaddan.

Det var så att det var ett smeknamn som jag och hennes pappa hade på henne under en period när hon var runt halvåret skulle jag tro.

Det var så att pitbull kom från att hon med sina fyra fina tänder högg tag i saker och ting och skakade huvudet som hundar gör med leksaker eller när de slåss och så. Padda kommer från att hon väldigt ofta när hon var på våra magar satte igång och försökte ställa sig i någon sorts halvkrypställning, för att sedan sätta igång och "jucka". Hon såg ut som en stor padda som försöker att hoppa iväg, men som inte kommer någonstans alls.

Hör man bara smeknamnet, så låter det kanske inte alltför gulligt och fint, men om man såg de här urgulliga sakerna som hon hade för sig så tycker man att namnet är jättefint! :-)


Tänk er den här posen på magen på en av oss. Glöm inte rörelserna... :-)


Här kan man se de fyra gaddarna som hon högg med.


Kommentarer
Postat av: Malin

:) Va mysigt smeknamn när man får höra bakgrunden! :)

2010-12-06 @ 00:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0