Skönhetsoperationer.

Sitter och tittar på ett program om skönhetsoperationernas baksida som går på 5:an.

Jag blir riktigt mörkrädd! Dels pga hur allvarliga fel det kan bli, men det vet man ju. Det är ju en riktig operation och med kirurgi kommer det ju alltid stora risker. Det som skrämmer mig mest är hur lätt folk tar på det här med operationer. De tror inte att någonting ska hända dem. Sånt somman hör om, händer bara andra. 

Folk åker utomlands för att spara pengar. Har man inte ordentligt med pengar för att operera sig hemma, så spara lite till eller så får man hålla tummarna för att ingenting går fel. Även om personalen och du kan prata engelska med varandra, så kanske man inte fullt ut förstår eftersom man bryter på olika språk, det är medicinska termer som tas upp, osv.

Vid en fettsugning avlägsnas envisa lokala fettdepåer belägna mellan huden och muskulaturen med permanenta resultat. Bildkälla.

Åker man utomlands så får man verkligen fråga sig om man klarar av att stå på sig om man känner att någonting inte står rätt till när man är nyopererad. Man kanske har åkt ensam och ska försöka få fram hur man känner sig på ett helt främmande språk. Det kan ju även skilja mellan länder hur stort ansvar läkaren har för patienten när operationen väl är utförd.

Redan när man går in hos en läkare så är man i ett underläge. Det ligger så djupt rotat i en tror jag. Läkaren är en auktoritet och man niger nästan lite när man tar i hand. Ok, kanske inte riktigt så, men ni förstår kanske vad jag menar. Jag förstår helt och klart att folk inte ifrågasätter det som läkaren säger till dem. Men i det här fallet ska man verkligen våga ifrågasätta och verkligen lite på sin intuition om det inte känns helt rätt. Välj en annan läkare i sånt fall.

De pratar även med ett gång tonåringar om deras inställningar till skönhetsoperationer. Alla i gruppen ville operera sig. Både killar och tjejer. När de fick säga vilka operationer de tyckte att en kvinna behövde så var hon snart helt fullklottrad. De tyckte att hon behövde göra operationer för 50 000 pund!!!! Jag kanske ska tillägga att det inte var en riktig rugguggla vi pratar om, utan en helt normal kvinna. Inte den snyggaste,m en inte heller någa större fel liksom.

Om DU tänker genomgå en skönhetsoperation så var noga med vem som får karva i dig. Se till att den som ska operera är speciallist på just det som du vill göra. Det spelar ju ingen roll om kirurgen har gjort en miljard bukplastik operationer om du tänker göra ett bröstlyft och få tårna fixade... Var sak på sin plats som Alfons pappa brukar säga... :-)

Kryssen visar snittytan och bilden därefter hur implantaten placeras i läpparnaBildkälla.

Har världen blivit så skev att man måste operera sig för att folk ska tycka att man ser ok ut? Någonting måste ju vara tokigt när barn i de tidigare tonåren på riktigt vill genomgå stora operationer för att tycka att de ska duga. Tjejerna och killarna i den här gruppen var alla normalsnygga. En tjej var lite rundare än de andra, men verkligen inte tjock eller så. Varför kan de inte vara nöjda med hur de ser ut?

Jag är inte emot skönhetsoperationer, även om det kanske låter så. Jag tycker att det är bra att det finns för de som verkligen vill och har tänkt noga på det under en längre tid. De som opererar sig ska inte tro att operationen ska göra underverk i deras liv, utan bara göra det för att de själva ska känna sig lite finare.

Själv skulle jag kanske kunna göra något åt mina tuttar som jag snart kommer att kunna snubbla på om jag inte rullar upp dem i BH:n, men frågan är om det är värt riskerna. Det finns ju så många fina BH:ar nu för tiden som passar perfekt till att rulla upp tuttarna i och hur många är det egentligen som ser mig med dem hängandes fritt??? Och skulle jag trivas med att veta att det finns någonting i min kropp som inte ska vara där? Jag vet inte och tills jag är helt säker så väntar jag. Skulle jag sedan bestämma mig för att genomgå en operation så kommer jag att bli den jobbigaste, mest frågvisa patient de har haft.  :-)

 
Bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0