Fredagsfeeling.

Idag har det verkligen kännts som att det har varit fredag! Systeryster kom hit på fm. Hon var på väg att åka hem till Eskilstuna igen när hon såg hur kallt vi hade det här. I E-tuna var det tydligen bara -15 grader.

Vi gick och åt på Canto. Lika gott som vanligt! PBP fick äntligen sin lila kaka som hon har tjatat om i typ två veckor. Gissa om hon var i himmelriket. Jag tog mig en smakbit av den jag med och jag måste erkänna att den var riktigt smaskig, även om den inte kunde mäta sig med min chokladkaka... Ingenting slår ju choklad!

Sen gick vi hem och bakade pepparkakor. Jag lyckades med konststycket att bränna alla plåtarna mer eller mindre. det var bara den sista plåten som blev helt bra. Eftersom vi äter väldigt lite kakor här hemma så fick syrran med sig en påse till morbror Rickard och en granne fick en liten påse med en julhälsning och några kakor. Det blev ändå ganska så många kvar och jag vet inte riktigt när vi ska äta dem...

Efter maten fick jag gå iväg själv på lite shopping. Det var några julklappar till barnen som skulle inhandlas. Fick lite småpanik när jag kom på att vi hade glömt att köpa någonting till barnens kusin. Hon ska få en jättefin kjol från lantlollorna. Till PBP köpte jag en klänning från samma ställe. Minstingen får ett par haklappar från marimekko. Hon är ju så liten att hon inte förstår så mycket vad hon får. Då kan man passa på att köpa praktiska saker som man själv vill ha. :-) Hon får lite annat oxå, men jag vägrar att köpa en massa leksaker och mjukdjur. Sånt drunknar vi snart i. Det får man från andra personer och barnen uppskattar det. Det är bara vi vuxna som har lite svårigheter med var vi ska placera allting. Kläder är hon inte heller i något större behov av. Svårt det där! Stackars nr 2. Får bara en massa ärvda saker. Å andra sidan så förstår hon ju inte det än.

Imorgon blir det fix här hemma och firande av karlns syster som fyller år.

Hopp och hej! Nu väntar soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0