Var ett tag sedan nu...

Jag tyckte inte att det var så himla länge sedan som jag uppdaterade här, men tydligen var det en hel vecka sedan... Kanske dags att skriva lite alltså.

Vad har hänt den här veckan då? Ja, PBP har ju varit på dagis. Hon skriker som en stucken gris när jag går och jag måste säga att det blir lite kramp i hjärtat när man bara ska gå ifrån henne när hon är så ledsen. Fast jag vet ju att det går över efter en liten stund och då har hon jätteroligt där! Hon har tom börjat berätta om en tjejkompis som hon har fått där. Hon heter Ida och sitter vid PBPs bord när de äter. Tydligen så busar hon gårnet med PBP då! Hon busar och min lilla tjej skrattar så hon kiknar, berättade fröknarna.

Det som känns riktigt bra är att PBP inte vill gå hem när jag kommer och hämtar henne. det måste ju betyda att hon trivs!

Igår fyllde denna lilla tjej två år! Vi firade tillsammans med hennes farmor, farfar, faster och favoritkusinen Maja. Herre min Gud vad de röjer hon och Maja! PBP blir alldeles galen när Maja är här. Hon blir alldeles som hög. Kanske kan det vara så att tårtan och saften hjälpte till igår, men det är sjukt att se hur hon drar fram som en tornado. Till slut orkade inte ens kusinen hålla tempot.

Idag kom kompisen Akon förbi med lillasyster Alma och mamma Tiii, som PBP säger. :-) Hon blir så glad när man säger att hon ska få träffa Anton! Självklart blev det tårta även idag. Nallen som hon fick i present skulle naturligtvis sova brevid henne nu i natt, så det var en uppskattad present!

Imorgon blir det kalas för lite släktingar. Vi firar syrran samtidigt. Gör två flugor på smällen liksom... Det blir mat och fika. Hoppas det blir smaskigt. Tänkte köpa bröd på Fbian Flink's. Jag brukar alltid baka någonting, men i år så har vi lovat oss själva att göra så lite som möjligt och när man har ett sånt underbart bageri runt knuten (nästan iaf), så är det ju fruktansvärt dumt att inte handla där! Undra om de har det brödet som jag är ute efter. De bakar lite olika bröd olika dagar och jag kan ju inte komma ihåg vilken dag det är som vi har varit där och handlat förut. Men de kanske har någon hemsida där sånt står. Ska ta och kolla upp det om jag bara kommer ihåg.

På söndag så blir det minikalas. PBPs kompis Agnes med familj kommer hit. Sen ska det vara fördigfirat för den här gången. Ja, om man inte räknar på tisdag på dagis då...

På måndag så ska jag till BVC med lillasyster i familjen. Hon har tjockat på sig ordentligt sedan hon började på ersättning! Redan efter någon dag så sa hennes finkänsliga far att hon började bli plufsig i ansiktet. Jag sa åt honom att det var tur att han inte säger så om en sisådär elva år, utan nu när hon inte fattar vad han säger. Fast jag förstår vad han menar, för hennes kropp har verkligen sugit upp varenda lite droppe som hon har fått i sig. Nu börjar hon bli lite bebisrund och kanske kommer bebisvecken på armar och lår snart också. :-) Man kan ju anta att hon åtminstonde har ökat en del i vikt iaf.

Bebisen i familjen har fortsatt att somna själv i sängen. Inte varje kväll, men några gånger iaf. Det känns verkligen jätteskönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0