Sjuk dotter.

Igår och idag har min lilla skrutt haft dryga 39 graders feber. Det är så synd om henne! Ont i halsen fick hon tydligen på köpet, för idag har det varit svårt med maten. Detta märktes väldigt mkt till frukosten då hon inte ens år osten på sin smörgås. För er sominte vet om det så kan jag tala om att PBP är en ostoman av högsta rang!
Det blev istället fil och välmosad banan.

fast tänker jag efter så märkte vi det redan igår eftersom hon inte ville ha räkor, ägg och smörgås till middag då heller. Inte så mkt iaf. Då blev räddningen nyponsoppa.

Idag har det verkligen inte varit samma regler som vanligt när det kommer till maten. Hon ratade tom vällingen som jag hade varit och köpt till henne. Då är hon dålig kan jag säga! Det har blivit proviva, vatten (som tydligen går väldigt bra!), tre skedar soppa, glass och kyckling til middag. Skönt att hon ville äta lite riktig mat oxå. Trodde att hon var i stort sätt feberfri vid middagen eftersom hon var så pigg. Hon hade dock 39,4 grader då... Konstigt hur olika hennes sinnesstämning kan vara fast hon har lika mkt feber.

Natten varrent ut sagt hemsk! Alvedonen hjälpte i drygt en timme sen ropade hon på  mig ungefär en gång i kvarten. Som tur är så har vi nu spjälsängen inne hos oss så hon kunde ligga där och sova. Det betyder att jag inte behöver springa upp varje gång och det är värt mkt! Det längsta hon sov var 30 minuter i ett sträck. Sov dock mellan klockan sju och tjugo över åtta i morse innan hon vaknade för dagen. Det tackar vi alla så mkt för! Tror att mkt utav vaknandet var pga hostan. Varje gång hon hostade till så gjorde det ont i halsen och hon ropade på mig. Stackars liten, eller hur!?!

Hoppas verkligen att febern har gått ner till imorgon! På tisdag är det ju dags för henne att åka till farmor och farfar igen och då kan det ju vara skönt att ha haft en feberfri dag emellan!

I vilket fall som helst så kan jag inte sluta förundras över hur pass pigga barn kan vara trots en ordentlig feber. Visst är det mkt gråt och gnäll, men inte i närheten av vad det skulle vara på mig och sambon med samma temp. Eller jag tar nog tillbaka det förresten, för med sama temp så vore vi halvt medvetslösa och skulle inte kunna komma upp ur sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0