Regn.

Vaknar upp nu på morgonen och det regnar ju för fullt. Gubbarna på sambons jobb hade alltså rätt när det gällde vädret. Det händer inte allt för ofta... :-)

Jag har faktiskt sett fram emot lite regn. Nu menar jag lite, inte skyfall hela helgen, utan lite lagom bara idag. Det har varit så himla dammigt och man håller på att dö en långsam kvävningsdöd varje gång en bil kör förbi en på gatan när man är ute och går. Hoppas på att lite blött ska kunna råda bot på det problemet.

Här hemma börjar vi tillfriskna lite. Eller rättare sagt, vi är näst intill helt återställda. Det känns så himla skönt!

Vad ska vi syssla med idag då? Ja, det var en himla bra fråga. Jag har verkligen ingen aning. Skulle behöva städa lite, men när det blir av beror helt på humöret på den lilla här hemma, samt om min huvudvärk blir bättre eller ej. Annars så tar vi väl oss en liten promenad i regnet. Ska även försöka mig på att komma på någonting gott att äta ikväll. Har totalt hjärnsläpp när det gäller maten!

Vilken tur jag hade. Min karl ringde precis och ville äta tacos. Hjärnan får nu vila ett tag till och tur är väl det, annars skulle det finnas en överhängande risk att det skulle lukta bränt över Enköping.

PBP har redan plockat fram sina stövlar och håller på att sätta på sig dem. Jag vill gärna hinna äta frukost och ta en ducsh innan vi går utanför dörren. Det har hon mindre förståelse för kan jag berätta... :-)

Imorgon blir det iaf mamma-barnträff för mig och PBP. Ska bli rikitgt trevligt att träffa alla igen. Det blir ju ganska så sällan nu när alla har börjat jobba igen.

Dags att sätta igång även med denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0