Det blir alltid värre framåt natten...

Det blir bara svårare och svårare att lägga PBP nu igen. Idag har det fram till nu tagit två timmar!!! Även desenaste dagarna har hon varit otroligt lättväckt när man ska stänga hennes dörr. Hoppas att det är en liten kort fas som hon snabbt kommer igenom!

Idag kan jag tapå mig lite av skulden. Hon sov middag länge idag. Jag fick väcka henne efter 2½ timmar. Skulle ha gjort det betydligt tidigare, men det var så skönt att få lite tid för mig själv! Vissa dagar verkar det som att hon behöver sova så där länge oxå, för då somnar hon hur lätt som helst på kvällen med. Tänk om man kunde få reda på vilken sorts dag det är i förväg. Men i vilket fall som helst så får det nog inte bli så långa sovstunder på ett tag framöver.

Var på öppna förskolan idag. Trevligt som vanligt! Det var bara det att det var många och högljudda barn där idag. Det brukar jag klara av, men eftersom mitt huvud ännu inte är helt friskt, utan fortfarande innehåller tio ton snor så har jag vissa problem med att orka med höga volymer. Men det är förhoppningsvis bättre till nästa vecka!

Nu har jag skrivit färdigt förlossningsplanen som jag ska ha med till förlossningen. Kan konstatera att den låter lite mera befallande den här gången. Det känns som att jag fick ner det som jag ville ha sagt och som kanske kan vara svårt att få fram när man ligger där i smärtor. Hade förra förlossningen varit problemfri så hade nog planen sett ganska så annorlunda ut, men men, de är nog vana vid det mesta där uppe skulle jag tro. :-)
Jag har oxå, eller jag kanske ska säga att VI har arbetat ut en liten plan för mig om hur jag ska kunna göra så bra ifrån mig som möjligt. Det känns ganska så tryggt att ha gått igenom allting!
Nu är det bara att vänta och se vad som händer framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0