Maaat!

Måste bara tala om att vi åt stekt fläsk med löksås till middag idag. Det var ta mig tusan det godaste jag har ätit på väldigt länge! Det var hur länge sedan som helst som jag åt det. Det måste ha varit säkert nästan tio år sedan. Mmmm, vad gott! Och vad är godare att dricka till just den här sortens mat än just mjökl?!? Jag som alltid dricker vatten till maten har de senaste dagarna klunkat mjölk. Mmmmjölk!

   

Undrar vad jag ska laga i morgon. Det får nog bli bönbiffar kanske... Torsdag kommer nog fläsklägget fram och serveras med rotmos. Jag verkligen älskar den här gamla svenska husmanskosten! Och det är ju just nu på hösten som den passar så bra!


Kommentarer
Postat av: Grönberg

Du är en kvinna med smak du! :) Fläsk och löksås är f-n bland det bästa som finns...

2009-09-16 @ 15:49:14
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag menar det! Riktigt salt ska fläsket vara oxå! Mmmm! Det vattnas i munnen när jag tänker på det! Ser fram emot nästa vecka då det kommer att stå på menyn igen!

2009-09-16 @ 19:52:17
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0