Less!

Idag är en sån där dag då jag bara har känt mig allmänt less. Hela dagen. Skittråkigt!

Vi var på öppna förskolan på fm. PBP hade roligt, men jag tyckte rent ut sagt att det var skittråkigt! Inte så roligt... Vi gick direkt efter samlingen.

RIngde sambon och frågade om han kunde tänka sig och ta en tidig lunch och umgås lite med oss. Det kunde han självklart göra. Jag menar, vem skulle inte vilja hänga med oss ett tag. Det var jättemysigt! Vi satt utanför bilprovningen på en gräsplätt och åt varsin glass. PBP käkade lunch med god aptit. Det är så mysigt att träffas så där mitt på dagen innan hela familjen har hunnit bli trötta och småsura, vilket ofta kan vara fallet på kvällarna.

På vägen hem så lyckades PBP sova i kanske två minuter innan jag hann se henne. Det gjorde att hon inte alls ville sova middag när vi kom hem. Det tog 40 min drygt och då slutade det hela med att vi till sist somnade på vardagsrumsgolvet på ett täcke. Jag ville inte sova i våran säng eftersom jag hade lite saker att göra när PBP väl hade somnat och den är alldeles för hög för att hon ska få sova själv i den. Gissa hur mkt jag fick gjort? Ingenting. Jag sov minst lika gott som PBP. Jaja, det kanske behövdes...

Kålpudding idag igen. Gott! Fast efter två dagar tycker jag mig märka en viss ökning av oljud från sambon och dottern. Antecknar snabbt att det inte blir kåloudding flera dagar i rad i fortsättningen...

Imorgon testar vi kokt kyckling med currysås och ris. Har aldrig kokat kyckling förut, men det kan väl inte vara alltför svårt tycker jag. Gott ska det bli iaf. Det var en sån där rätt som ingen tyckte om i skolan, utom jag. Jag älskade det. Eller älskar kanske är ett ngt för starkt uttryck, men jag tyckte väldigt mkt om det iaf!

I morgon ska jag nog försöka mig på en riktigt lång promenad. Eller kanske ta med PBP till farmor och farfar. Hoppas bara att jag inte är på ett lika pissdåligt humör imorgon, för då gör jag nog bäst i att bara vara ute och gå hela dagen. Utan att stanna och prata med en endaste människa. Shit vad man kan känna sig asocial vissa dagar! Har ni sånna dagar?

Tänkte att jag skulle ta och kolla lite hur det funkar med förskoleplats och pluggande och sånt. Pratade med sambon om det idag och det lät väl som att det blir bra att plugga då när jag planerade det. Även om det blir så att det eventuella nya barnet antagligen kommer att få börja på förskola betydligt tidigare än PBP. Fast barn börjar ju när de är ett hela tiden utan att ta ngn skada av det, eller hur?!? Det som är bra om jag pluggar är ju att det kanske inte behöver bli så långa dagar och kanske kortare veckor. Vi får väl se. Det kanske inte ens blir ngt barn till på länge. Man vet ju liktsom aldrig.

Kolla runt på internet en stund nu alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0