Länge lever kärleken!

Läste nyss på aftonbladet.se om en kvinna som är 107!!! år gammal. Bara det är ju en bedrift i sig. Den här gamla damen vill gifta sig. För 23:e gången!!!

Jag läste lite snabbt och fel först när jag läste artikeln och trodde att hon nu var gift med en man som var 70 år gammal. Mmmm, lammkött, tänkte jag. Det var ju bara så att hon hade skaffat sig en karl som var 70 år yngre!!! Där kan man snacka om mört lammkött! Den här unga mannen är inlagd på sjukhus då han är beroende av narkotika och hon är inte säker på att han kan komma därifrån för att hålla henne sällskap under hennes skymningsår. Lilla tanten då! Hon har inte så höga krav på den nya maken. Han behöver inte alls vara lika stilig som landets premiärminister, Datuk Seri Najib Tun Raza. Bara det är ngn som kan vara där under hennes sista år.

På ett sätt så är det ju bara att ropa ut you go girl! Eller säger man lady kanske eller gammeltant? I vilket fall som helst så är det ju lite imponerande att lyckas hitta 23 stycken karlar att gifta sig med. Vissa andra letar en hel livstid för att hitta en enda att dela sitt liv med. Iof så har ju hon haft en ganska så lång livstid att leta på, men attans vad många karlar! Liiite imponerad måste jag nog säga att jag är... :-)

Å andra sidan kan man ju undra vad det är för karlar som hon har hittat. Den här sista verkar ju inte vara ngn höjdare direkt. Här nedan har jag hittat en bild på paret som är taget år 2006.


 

Varför gifter sig en sån ung karl med en så pass gammal kvinna. Ok att det finns de som gillar äldre kvinnor. De vill ha en cougar, men herre min gud, det här är väl ändå att ta det hela lite för långt, eller?!? Förhoppningsvis så gifte han sig för att han bryr sig om sin fru och hyser största respekt för henne och vill hålla henne sällskap så länge som det nu kan tänkas bli. Fast jag vet inte riktigt om jag tror på det.

Det finns kvinnor som gifter sig med rika äldre män. Bra liv utan att behöva jobba annat än i sänghalmen lite då och då. Men vad kan den här karln ha att vinna på förhållandet? Kanske all medial uppmärksamhet som blev runt deras giftermål? Kanske har hon pengar, vad vet jag? Kanske tänder han på äldre damer? I sånt fall så måste ju hon vara den högsta fantasin... Jag har verkligen ingen aning.

Hur fungerar deras förhållande? När de hade sagt ja till varandra. Fullbordade de äktenskapet då eller? Ursäkta mig nu, men jag ryser lite av tanken att ha sex med en 70 år äldre karl. Hu! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga här... Många tankar flyger runt i huvudet, men jag tror inte att det passar sig att skriva ner dem här...

Jag förstår att hon vill ha en man som står vid hennes sida för resten av hennes liv! Ingen vill väl avlida utan att veta att man har ngn som älskar en och bryr sig om en. Jag kan tänka mig att om hon har barn så kan flera av dem redan ha lämnat jordelivet och kanske tom några barnbarn. Det kan nog vara ganska ensamt att vara gammal.

Jag kan försöka förstå mig på hennes motiv, men har lite svårare med hans. Jag kan bara hoppas att förhållandet bygger på den djupaste vänskap och att hon hittar ngn som vill vara vid hennes sida för resten av hennes liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0