Knölar i brösten.

livräddande undersökning Var fjärde kvinna har hittat en knö

Kommer ni tjejer ihåg att klämma brösten. En gång i månaden minst ska man vara där och käna och klämma.

Jag kan ärligt talat säga att jag är skitdålig på att komma ihåg just detta. Ibland kan jag koma på det när jag är i duschen. Cirklar lite, klämmer lite. Har ingen superkoll riktigt på hur man ska göra. Sen så känns det ju som att det alltid är ngt annat som man tänker på när man ska göra det, som tex att man ska iväg eller ngt sånt och inte riktigt har tid. Fast egentligen så tar det ju ingen tid alls, eller hur?!? Måste verkligen bli lite bättre på det här, för även bland oss lite yngre kvinnor så finns det ju de som får bröstcancer. Skärpning!

Fick även papper om cellprov. Men eftersom jag är gravid så tänker jag nog ta och vänta till nästa år. Ska ringa dit och höra med dem. Jag tror att man kan ta cellprovet iaf, men skulle det vara så att jag skulle få ett missfall efter jag gjort cellprovet, så skulle det inte alls kännas bra. Lika bra att skjuta upp det ett år!

Lite läskigt det där med alla sjukdommar man kan få. Fast det är ju bra att man bor i Sverige och har väldigt billig sjukvård iaf! Jag är en av dem som inte klagar på att jag betalar skatt. Det är tillräckliga klasskillnader i Sverige iaf. Bra sjukvård och skola borde vara en rättighet i alla länder!

Sen är det ju klart att man kan ha synpunkter på både vården och skolan, men vi slipper iaf betala dyra pengar för dem. Här har alla råd att operera sig och gå på högskolan. Heja Sverige! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0