Jag mår illllla!!!



Ja, så här ser vi tydligen ut den här veckan, ärtan och jag. Jag har dock aningens mera fluff runt magen och lite mer hängande tuttar... Å andra sidan så kanske det inte är mig som fokuset ska ligga på när man tittar på just de här bilderna.

Enligt den här hemsidan så ska jag nu alltså vara i vecka sex. Jag har för mig att det var olika hur de räknade på olika sidor förra gången. Även olika i tidningarna om jag kommer ihåg rätt. Den ena sa att man var i vecka sex och den andra att man var i vecka fem tex. Det berodde på om det hade gått fem veckor så man var i den sjätte eller om de då tyckte att man var i vecka fem. Förra gången gjorde jag helt enkelt så att jag väntade tills efter ultraljudet i vecka åtta och utgick från hur stor den var då... Det är ju inte så lång tid kvar tills vi ska dit den här gången heller.

Nu mår jag iaf ruskigt illa. Tänkte att det kanske var för att jag inte hade ätit ordentligt, så jag tog och satte i mig ett äpple. Är ett äpple det som kroppen skriker efter när den helst av allt vill kasta upp hela maginnehållet? Jag har ett svar på den frågan NEJ!!! Jag vill ha strips, cheeseburgare, kycklingmål från MAX, chickybits, gurkmajonäs, pizza. Flott helt enkelt. Men än så länge så har jag kunnat tygla mig. Jag måste ju spara mig lite nu, för vem vet, senare i graviditeten kanske jag bara måste ha sån mat och då kan det ju vara bra att inte ha gått upp typ 50 kg innan dess. Det blir väl till att må illa en stund till.

Jag måste gå och laga mat nu. Ingen höjdare idag, känner jag. Kan hända att det blir bättre efter att jag har ätit kanske... Vi får helt enkelt ta och se.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha! Precis sådär var det för mig med. Jag kräktes som ett litet djur de första fjorton veckorna och allt jag ville äta var pizza och burgare! Helt sjukt när man tänker på det, inte borde man väl vara sugen på sånt när man mår så tjyvigt. Bm tyckte jag skulle knappra kex. Skulle inte tro det! :-) Hoppas du slipper må illa snart iaf. Kram!

2009-09-29 @ 21:05:33
Postat av: Elin

Tack! Hoppas oxå att jag slipper det snart! Fast jag har det ju inte lika illa som du hade. Jag har inte kräkt ngt än, mår bara sjukt illa till och från. Jag tror att bakisgenen och den här gravidgenen gillar samma sorts föda. De kanske är besläktade på ngt sätt?!? :-)

Förra graviditeten sa bm åt mig att äta en banan eller skorpor när jag fortfarande låg i sängen. Ingen höjdare. Sen föreslog hon coca cola. Hjälpte inte mkt. Det som verkligen hjälpte var saltlakrits. Troligtvis berodde mitt illamående då på mitt låga blodtryck och det höjs ju av lakrits. Kan jag varmt rekommendera!

Kram och krya på er! Hoppas du blir bättre till helgen!

2009-09-30 @ 14:49:01
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0