Ännu en dag äldre...

Precis så positiv känner jag mig just nu. Det har varit en trevlig dag idag! Vi har varit på ettårs kalas hos Meja. Trevligt att träffa mammorna!

Sen var typ dagen slut. Vi sov middag, åt mat och gick och handlade. Sen var det dags för PBP att gå och lägga sig och sova. sambon hade fullt upp och det är alltid han som brukar ta nattningarna. Jag tänkte som så att då tar väl jag den ikväll då. Trodde jag ja... Det gick piprätt åt skogen om man säger så. tror att jag för tillfället även har lite hormoner som far runt i kroppen och gjorde att jag kände mig totalt misslyckad efter att inte ha lyckats få lilltjejen att somna. Jag sätter mig och storbölar brevid den tjutande ungen. Tillslut mårker sambon att ngt är fel och kommer in och erbjuder sig. Tar tacksamt emot hjälpen. Tror ni inte att ungen, just i det ögonblicket så var hon "ungen", blir knäpp tyst och så småning om somnar så fint. Talade lugnt om för sambon när han kom ut att han minsann aldrig kommer att få vara hemifrån längre än till klockan sju. :-)

Just nu vet jag faktiskt inte hur vi ska gå vidare med det här med sömnen. Jag har för tillfället inte ngn ork till att kämpa på med ngn ny metod, så jag tror att det blir  så att sambon lägger henne ett tag framöver och jag tar det som det blir på natten.

Vi ska även köpa en ny säng till PBP så småning om. Det ska bli skönt med en bred där även en av oss kan få plats om det blir ngn riktigt jobbig natt. Då kan man ligga brevid och slumra till en stund själv tills hon har somnat ordentligt.

Tar tacksamt emot tips från andra föräldrar som har barn som inte fem minutarn har bitit på. Det är nog bara att inse att vi har en ganska så viljestark dotter. Undrar vem hon kan ha fått de generna ifrån???

Förhoppningsvis är det bara en fas som kommer att gå över inom kort. Om inte, så kommer ni inom ett par år se oss i ngt nannyprogram där vi sitter som två fån medan våra barn springer omkring och lever rövare utan gränser och respekt. Hoppas inte att det går så långt! :-)

Säger bara att det är tur för PBP att hon är söt och för det mesta snäll under dagtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0