V.14





Nu har jag alltså kommit in i v.14. Nu ska man alltså se gravid ut. Ska jag vara helt ärlig så ser jag inte alls gavid ut. Ser mest bara fet ut. Gillade min mage förra gången. Den här gången, njaaa, inte direkt. Men förhoppningsvis så kommer den att växa och bli lite fint rund även denna gång. Inte bara fläskig som den är just nu.

80-93 mm långt är fostret den här veckan och väger 25 gram.

Även denna vecka tipsar de om bajsandet. Tycker att det är lite roligt hur mkt de fokuserar på just att man inte ska bli hård i magen! :-)

Nu har vi alltså kommit in i andra tredjedelen av graviditeten, så nu är det bara två tredjedelar kvar. Det är ju den roligaste biten som ligger framför mig. Då man kan börja känna sitt barn och kommunicera lite. PBP kommunicerade mkt och hårdhänt. Ska bli spännande att se vilken personlighet lilla räkan har!

Kommentarer
Postat av: sandra

Oj, det där om bajsandet hade jag faktiskt ingn aning om, men känns som om många av de lite "Pinsamma" grejorna under och efter graviditeten inte berättas och måste därför upplevas och redas ut av en själv när det är dags... som tex. att gå och göra nr2 efter en födsel kan vara svårt... men det du skrev om hade jag ingen av´ning om! Hur gammal är du? ^Åhh, vill med ha en lit´n skrutt...eller skrutta då=) När kan man se vilket kön barnet har?



Ha en finfin dag!



Mvh Sandra.

2009-11-16 @ 09:01:47
URL: http://sirax.blogg.se/
Postat av: sandra

Oj, det där om bajsandet hade jag faktiskt ingn aning om, men känns som om många av de lite "Pinsamma" grejorna under och efter graviditeten inte berättas och måste därför upplevas och redas ut av en själv när det är dags... som tex. att gå och göra nr2 efter en födsel kan vara svårt... men det du skrev om hade jag ingen av´ning om! Hur gammal är du? ^Åhh, vill med ha en lit´n skrutt...eller skrutta då=) När kan man se vilket kön barnet har?



Ha en finfin dag!



Mvh Sandra.

2009-11-16 @ 09:02:03
URL: http://sirax.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej! Jag ville bara meddela att jag har gratis designer nu! Är du intresserad? Så gå in och kolla på min blogg på Kategorier under Gratis Designer!



Ha en bra dag!

2009-11-16 @ 09:31:38
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Elin

Sandra: Jag är 26 år gammal. Jag har faktiskt ingen koll på från vilken vecka som man kan se vilket kön bebisen har. Kan rekommendera dig att gå in på www.gravid.se. Där kan man hitta svar på många utav sina frågor.



Själv tyckte jag att de pratade mkt om de lite mera pinsamma sakerna med en graviditet. Både i tidningar, på hemsidor, på MVC samt på profylaxkursen. På det sistnämda stället tipsade tex kursledaren om att man kunde ha ett lager med bindor i frysen. Det skulle enligt henne kännas bättre om man tryckte en sån mot underlivet när man skulle bajsa. Efter förlossningen alltså. Jag tror att om man får problem så ska man inte vara rädd att fråga om vad man ska göra åt det. Antagligen så har en ganska så stor del av Sveriges befolkning redan haft de problemen. Bara det att ingen vill vara först med att berätta om att man har fått analproblem, att det känns som att hela insidan ska komma ut när man bajsar eller liknande.



Man får helt enkelt se till att inte vara så fin i kanten, utan prata om problemen.



Oj, nu blev det en halv novell till svar...



Lycka till med skrutt/skruttatillverkningen!

2009-11-16 @ 15:04:20
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0