v.13



Nu har vi alltså redan kommit in i vecka 13! Fort som tusan går det! Fostret är 65-78mm långt.

Jag har börjat känna min mage lite på riktigt nu. Hade jag varit smal och lite fastare än vad jag är så hade jag antagligen känt den tidigare, men eftersom man har det hullet man har så känns det bara som att fläskmagen har flyttat sig lite utåt. Fram till nu vill säga. Nu känner jag alltså den riktiga gravidmagen och den är mkt trevligare att känna på än bara daller. Den ligger dock lite lätt gömd bakom ett lager med daller, men men, sånt kan man inte hålla på och haka upp sig på. :-)

Nu ska allting vara på plats i den lilla kroppen. Det ska bara till och börja fungera och sånt oxå... Tydligen ska barnet kunna upfatta ljud nu. Öronen har dock inte börjat fungera än, utan de har visst ngr receptorer i huden som tar upp vibrationer.

Gravis.se tipsar denna vecka om hur man ska undvika hemorrojder. Ja, det är faktiskt så att det finns vissa baksidor med att vara gravid om man säger så... :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Provat Ghattherry aka ankdödaren, fråga Micke!

2009-11-09 @ 20:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0