Gårdagen.

Igår var vi ju hos barnmorskan på MVC och skrev in oss. Gick väl bra, men tog vääääldigt lång tid. Tyckte inte det när vi satt där, men när vi kom ut så hade klockan blivit jättemycket! Det var lite synd, för jag hade sagt att jag skulle hämta PBP vid halv två, två. Då skulle jag få egentid att ligga i soffan på och bara pilla mig i magen och ta det lugnt. Kanske hinna städa undan lite oxå. När klockan är kvart i ett kommer jag hem och ska sätta mig och äta. Ja, ni kan ju räkna ut att den där egentiden inte blev så lång direkt...

Tog vaccinet mot nya influensan igår. Har fått ont i armen och idag känner jag mig lite matt, ja som febrig i kroppen liktsom... Inte så farliga biverkningar än alltså. Men hoppas att det går över snart, för jag känner miginte riktigt på topp om man säger så. Det skulle även kunna bero på att PBP har sovit hos oss sedan klockan halv ett i natt. Det betyder att jag inte har sovit speciellt bra sedan dess. Ngn som har sovit gott däremot är min käre sambo. Det är sjukt vad högt han kan snarka när han sätter igång. Tror att jag ska lägga in en madrass i PBPs rum. Där kan jag gå och lägga mig och sova medan de andra två i familjen ligger i våran säng och sparkas och snarkar i kapp. Måste sluta att ta in henne i våran säng, men jag är ju så fruktansvärt trött på natten och orkar inte vara uppe en eller ett par timmar för att få henne att somna om när jag vet att hon somnar om ganska så snabbt inne hos oss.

Vi har iaf tänkt att åka till IKEA och köpa en ny säng till henne. En som är tillräckligt bred för att även jag ska få plats i den en stund.

Hade tänkt att vi skulle gå till öppna förskolan idag, men jag tror inte att jag orkar det. Känner mig lite smått matt om man säger så. Ska försöka ta ut oss på en promenad iaf. PBP blir så mkt mer "lätthanterlig" om hon får springa av sig några gånger per dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0