Rycka upp mig.

Har börjat igen. För typ hundrafemtioelfte gången säkert... Det är dags att se över mat- och motionsvanorna. Jag var ju så duktig här i början av året och tränade på F&S. Det är ju jätterloigt när man väl har kommit igång, men oj så lätt att komma på ursäkter för att slippa undan! Jag är ursäkternas mästare!

Då förra gången jag kom igång med träningen körde jag på ordentligt. Gick på F&S tre till fyra dagar i veckan, tog långpromenader varje dag samt spelade Wii eller motionscyklade de dagar jag inte var på pass. Jätteduktigt, eller hur!?! Men sen tar motivationen helt plötsligt tokslut och då har jag inte riktigt förmågan att ge mig själv en spark där bak och släpa mig till träningen. Nån som känner igen sig...? Den där gången sist när jag var så där hurtig så blev jag även bättre på att ta hand om mig själv. Tog långa avslappnande bad, peelade mig flera gånger i veckan, blev sugen på att köpa kläder och sminka mig. Det är inte en sån vanlig känsla för mig. Är liktsom inte en person som bryr mig så mycket om utseende i vanliga fall.

Men det är ju roligt att känna sig fin, så till denna gång som jag ska rycka upp mig så började jag med att köpa mig en plattång. Låter kanske en smula banalt att börja sin omläggning av livet med att köpa en plattång, men jag har provat de flesta andra sätt. Jag lovar! Ska försöka mana fram den där känslan av att vilja vara fin-varje dag alltså.

Första målet är att börja platta håret och ta långpromenader med vagnen. Håller er uppdaterade om hur det går.

Om någon vecka tror jag det blir lagom att lägga till ytterligare någonting. Kanske springa i spåret ett par, tre gånger i veckan

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag var lite trött igår när du skickade men det var kul att du har kommit igång med bloggandet nu. Så du har äntligen köpt din plattång nu?Det var ju på tiden ;)

Vi kan peppa varandra, jag försöker ju också komma igång och eftersom vi är släkt är även jag expert på ursäkter...hehe

puss

2009-05-27 @ 16:09:43
URL: http://skogsmusen.blogg.se/
Postat av: Grönis

Blev det en GaMa? :)

2009-05-28 @ 00:10:01
Postat av: Elin

Klart att vi ska peppa varandra systeryster, men ha inte allt för höga förväntningar bara. Du vet hur jag e...



Nepp Grönis, det blev en OBH Nordica. Den får duga så länge. Men tack för tipset!

2009-05-28 @ 06:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0