Det man letar efter finns aldrig där man tror.

Har tagit på mig att leta upp nya goda, billiga och nyttiga recept. Var finns dessa? Har kollat på tasteline.com där jag brukar kunna få inspiration, men nepp, inte idag... Vi, eller åtminstonde jag ska försöka att bli lite nyttigare för varje vecka som går nu och skulle vilja ha lite nya spännande recept som är snabblagade och inte har typ tusen olika ingredienser. För det tycker jag att många har. En liten skvätt sånt och en liten skvätt sånt. Visst kanske blir billigt om man äter den tills alla dessa kryddburkar är slut, men hur ofta lagar man inte dessa rätter bara några gånger och står där sen med en massa kryddblandningar och annat som bara är att slänga!?! Så är det iaf hemma hos oss. Det är så fruktansvärt tråkigt att slänga mat! Tyvär är jag ganska så bra på det. Varken bra för plånboken eller miljön. Nej, SKÄRPNING ska det bli på den fronten!

Var och köpte sojafärs och sojastrimlor igår. Har bara provat färsen tidigare men tycker att den är toppen! Billig och nyttig. Hoppas att strimlorna faller mig lika mycket i smaken!

Om det är någon som har enkla, billiga recept med inte allt för många udda ingredienser i så tipsa gärna!

Jag börjar även få idétorka när det kommer till barnmaten. PBP vill inte äta mat med sås. Hon får kvälvningar och kör med jättekastspyor över bordet. Så alla olika sorters grytor som jag har fyllt frysen med får stå kvar där och vänta till den här perioden går över. Inte heller barnmatsburkarna från affären går hem. Vad kan jag göra för mat??? Tar gärna emot förslag innan PBP får skörbjugg, eller vad det nu heter, efter att bara ha ätit typ tre saker i några veckor nu.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej gumman!

Du får prova www.recept.nu, dom har oxå ganska bra recept!

Vad är det för smeknamn du har gett lilla fröken?!?

Vi har varit i nya huset idag! Det blir nog bra det där, ska bara vänja mig vid att vinka till folk som går förbi när jag sitter vid matbordet...

Kram!

2009-05-28 @ 19:54:28
URL: http://agnesochjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pitbullpaddan. Det började med Pitbull eftersom hon tog tag med munnen och skakade huvudet som pitbulls gör som används i hundslagsmål. Paddan kommer ifrån när hon började "hoppa" framåt som en padda när hon låg på magen på oss. Sen dess har hon haft det smeknamnet här hemma.



Ja, det blir väl lite annorlunda kan jag tänka mig! Jag och PBP kommer förbi och tittar på lördag.

Kram

2009-05-28 @ 20:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0