Vilken värme!

Herre Gud! Vilken värme som har kommit hit! Och den har bestämt sig för att stanna ett tag verkar det som! Jag och PBP var ute och gick på fm och man var ju alldeles svettig fast klockan inte hade hunnit bli så mkt än.

Om inte vädergudarna har förstått vad jag har menat förut så är det sånt här väder som jag vill ha vecka 28! Snacka om härligt det skulle vara om solen visade sig på det här viset. Ute med båten, kristallklart vatten (hoppas inte algblomningen har börjat bara), solvarma klippor. Ååååååh vad jag längtar!

Imorgon blir det fest. Det blir nog till att leta fram de gamla pajrecepten. Det blir gott! Nu är bara frågan vad man ska bjuda på till efterätt. Själv tycker jag ju att jordgubbar är det bästa som finns! Så vem vet, det kanske blir ngr röda gubbar på faten. Sen hade jag tänkt att bjuda på rosa pantern drinkar. Kanske ska tilläggas. Först måste jag leta i minnet om vad som skulle vara i. Har fått det berättat för mig typ tusen gånger minst, men inte alltid i nyktert tillstånd och då lagras informationen på inte alltid så lättåtkommliga ställen uppe i hjärnan. Men jag tror nog att jag kommer på det snart. Om jag inte kommer på det så kan jag ju alltid bjuda bort min bacardi lemon. Har bara en liter kvar nu plus ngr deciliter viru valge citron. Tror nog att det ska räcka till mina tre gäster och mig... Undrar om vi tar oss ner till hamnen sen... :-)

Idag ska jag göra sallad med räkor och ägg. Jag förstår inte hur mkt godare det är med sallad på sommaren än på vintern. Det är som med en riktigt god, mustig gryta. Den passar ju bara på hösten. Är det inte himla konstigt igentligen?

Igår kom kläderna som jag hade skickat efter från lilla w. De var ju till PBP så klart. Jättefina saker. Alting köpt på superrea! Tyvär så var ett linne från ubang lite för litet, så det gav vi till Agnes. Hoppas hon gillar det! Favoriten var en kjol. En ballongkjol i jeanstyg. Så himla fin var den! Även fina kläder från tutta, H.J.O.R.T. och Gaia & co. Gillade allt! Och lilla w kändes väldigt personligt och varorna kom fort utan ngr problem. Betalade in i förskott och det tycker jag kan kännas lite nervöst ibland, men det var verkligen inga problem. Kan rekommendera affären!

Måste berätta att PBP nu reser sig mot saker och går längs med dem! Hon är så duktig min lilla tjej!

Kommentarer
Postat av: Bartendern

Rosa pantern innehåller



2cl vodka (valfritt)

2cl likör 43

2cl grenadine

6cl mjölk



Serveras i grogglas med mycket is.



Drinken ska mixas

2009-06-26 @ 19:43:33
Postat av: Elin

Tackar!!!

Nu är morgondagen räddad! ;-)

2009-06-26 @ 20:14:31
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0